A2MK_TEHO Testing and Evaluation

Faculty of Education
Spring 2020
Extent and Intensity
0/0/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Bc. Mgr. Sonia Homolka (seminar tutor)
Guaranteed by
Department of English Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Jana Popelková
Supplier department: Department of English Language and Literature – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
A2MK_TEHO/Prez01: Mon 18:00–19:50 učebna 56, S. Homolka
A2MK_TEHO/01: Fri 14. 2. 11:00–13:50 učebna 11, Fri 28. 2. 11:00–13:50 učebna 11, Fri 13. 3. 11:00–13:50 učebna 11, S. Homolka
A2MK_TEHO/02: Fri 21. 2. 11:00–13:50 učebna 11, Fri 6. 3. 11:00–13:50 učebna 11, Fri 20. 3. 11:00–13:50 učebna 11, S. Homolka
Prerequisites
No prerequisites needed
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The aim of the course is for the students to acquire
working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
confidence in selecting appropriate tools for testing;
ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups;
Syllabus
  • Teaching and testing
  • Kinds of tests and testing
  • Validity, reliability
  • Test development
  • Test techniques
  • Testing writing, testing speaking
  • Testing reading, testing listening
Literature
    required literature
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
    recommended literature
  • MCNAMARA, T. F. Language testing. Oxford: Oxford University Press, 2000, xv, 140. ISBN 0194372227. info
  • PALMER, Adrian S. and Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice : designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996, vi, 377. ISBN 0194371484. info
  • ALDERSON, J. Charles, Caroline CLAPHAM and Dianne WALL. Language test construction and evaluation. Cambridge: University Press, 1995, 310 s. ISBN 0-521-47255-5. info
  • BACHMAN, Lyle F. Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press, 1990, xi, 408. ISBN 0194370038. info
    not specified
  • http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1251
  • VLČKOVÁ, Kateřina. Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese (Testing Model: Foreign Language Learning Strategies Explaining the Academic Achievement: Multinomial Logistic Regression Approach.). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV. 1st ed. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie, 2007, p. 1-13. ISBN 978-80-7040-991-6. info
  • HRBÁČEK, Jiří. Testování kvality výukových opor a vlivu činnosti tutora (Testing quality education supports and influence tutors activity). In Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost, IV. národní konference. první. Ediční středisko VŠB-Tech. univ. Ostrava: CSVŠ-NCDiV, U lužického semnináře 13, 118 00 Praha 1, 2006, p. 138-737. ISBN 80-86302-36-9. info
  • KLIMUSOVÁ, Helena. Standardy pro pedagogické a psychologické testování - zdroj inspirace (Standards for educational and psychological testing: a source of inspiration). In Psychologické dny 2002 - "Kořeny a vykořenění". Olomouc: ČMPS, Psychologický ústav AV ČR, 2002, p. 28-35. ISBN 80-86174-05-0. info
  • Standardy pro pedagogické a psychologické testování. 1. české vyd. Praha: Testcentrum, 2001, 192 s. ISBN 8086471071. info
  • BUBENÍKOVÁ, Libuše, Ludmila KOLLMANNOVÁ and Eva SKÁLOVÁ. Teorie a praxe jazykového testování. Vyd. 1. Praha: Academia, 1975, 130 s. info
  • PŘÍHODA, Václav. Praxe školského měření : testování na škole prvního stupně. 2. vyd. Praha: Dědictví komenského, 1936, 328 s. info
  • PŘÍHODA, Václav. Praxe školského měření : testování na škole prvního stupně. V Praze: Nákladem Dědictví Komenského, 1936. info
Teaching methods
The course will be taught using the following methods:
1. Group-work (constructing tests);
2. Problem-solving (classroom activities)
3. Pretesting;
4. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
5. Tutor's feedback, pretesting results discussed.
Assessment methods
Forums. Presentation of own test items created according to the given criteria.
Language of instruction
English
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2020/A2MK_TEHO