PdF:AJ2RC_TEST Testování a hodnocení - Informace o předmětu
AJ2RC_TEST Testování a hodnocení
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/12. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Bc. Mgr. Sonia Homolka (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 14. 2. 10:00–10:50 učebna 59, Pá 28. 2. 10:00–10:50 učebna 59, Pá 13. 3. 10:00–10:50 učebna 59, Pá 27. 3. 10:00–10:50 učebna 59, Pá 17. 4. 10:00–10:50 učebna 59
- Předpoklady
- No prerequisites needed
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Účelem kurzu Základy testování pro učitele je poskytnout informace o zásadách, teorii a praxi této metodické disciplíny. V jeho průběhu se studenti seznámí s popisem hlavních typů testů a naučí se mezi nimi rozlišovat, osvojí si základní pojmy používané při tvorbě a hodnocení testů, dozví se, jaké jsou výhody i nevýhody jednotlivých druhů testů. Získají tak základ pro vytváření vlastních školních testů a pro hodnocení komerčních testů, které se na našem trhu objevily nebo objeví.
- Výstupy z učení
- By the end of this course, participants should be able to demonstrate the following:
1. A working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
2. Confidence in selecting appropriate tools for testing;
3. The ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups; - Osnova
- Teaching and testing Kinds of tests and testing Validity, reliability Test development Test techniques Testing writing, testing speaking Testing reading, testing listening
- Literatura
- doporučená literatura
- HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
- neurčeno
- MCNAMARA, T. F. Language testing. Oxford: Oxford University Press, 2000, xv, 140. ISBN 0194372227. info
- PALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice : designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996, vi, 377. ISBN 0194371484. info
- BACHMAN, Lyle F. An investigation into the comparability of two tests of English as a foreign language. Edited by Bernard Spolsky. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1995, 228 s. ISBN 0521481678. info
- ALDERSON, J. Charles, Caroline CLAPHAM a Dianne WALL. Language test construction and evaluation. Cambridge: University Press, 1995, 310 s. ISBN 0-521-47255-5. info
- CARROLL, Brendan J. a Patrick J. HALL. Make your own language tests : a practical guide to writing language performance tests. 1st ed. Oxford: Pergamon Press, 1985, xi, 172 s. ISBN 0-08-031547-X. info
- Advanced in language testing. Edited by Bernard Spolsky. Arlington, Va.: Center for Applied Linguistics, 1979, vii, 139 s. ISBN 0-87281-074-7. info
- Výukové metody
- The course will be taught using the following methods:
1. Group-work (constructing tests);
2. Problem-solving (classroom activities)
3. Pretesting;
4. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
5. Tutor's feedback, pretesting results discussed. - Metody hodnocení
- Forums. Presentation of own test items created according to the given criteria.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/AJ2RC_TEST