PdF:AJ3404 Didaktika anglického jazyka 2B - Informace o předmětu
AJ3404 Didaktika anglického jazyka 2B
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ3404/Prez01: Po 8:00–9:50 učebna 64, J. Chocholatá
AJ3404/01: Pá 14. 2. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 28. 2. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 13. 3. 8:00–10:50 učebna 11, J. Chocholatá
AJ3404/02: Pá 21. 2. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 6. 3. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 20. 3. 8:00–10:50 učebna 11, J. Chocholatá - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Students will be able to:
demonstrate understanding of the concept of continuous professional development;
prepare a plan for their own professional development;
share and evaluate their own teaching practices;
reflect on their own teaching practics, including the form of collective reflection with other fellow students;
design their own classroom research (action research). - Výstupy z učení
- Students
will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT;
will be able to decide on their own plan for continuing professional development;
will be able to present the latest ideas and recommendations for CPD and share it with their peers;
will be able to critically evaluate options for CPD. - Osnova
- 1. – 2. Continuing professional development of a foreign language teacher. The Framework of professional qualities of a teacher.
- 3. – 4. Models of professional development. Beginning and expert teacher: determinants of development.
- 5. – 6. Reflektive teaching practice in ELT. The cycle of reflective pedagogical thinking.
- 7. – 8. Tandem teaching. Mentoring.
- 9. – 10. Classroom research I: Observations.
- 11. – 12. Classroom research II: Action research.
- Literatura
- povinná literatura
- BAILEY, Kathleen M., Andy CURTIS a David NUNAN. Pursuing professional development : the self as source. Boston: Heinle & Heinle, Thomson Learning, 2001, x, 277. ISBN 0838411304. info
- doporučená literatura
- KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
- BURTON, Diana a Steve BARTLETT. Practitioner research for teachers. 1st publ. London: Paul Chapman publishing, 2005, viii, 200. ISBN 0761944206. info
- PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR a František TŮMA. Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků). první. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 237 s. ISBN 978-80-210-6681-6. info
- Výukové metody
- Major part of the in-class sessions is dedicated to discussions about different forms of professional development and ways of implementing them in students' teaching practice.
- Metody hodnocení
- Continuous assessment consists of active participation in discussions based on assigned readings, regular contributions to discussion forums and work with online texts. Students will deliver a short presentation on the topic of their choice (training, networking, resources) and prepare a plan for their own professional development.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2194
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/AJ3404