PdF:SPc302 Poradenství, diagnostika a int - Informace o předmětu
SPc302 Poradenství, diagnostika a intervence v oftalmopedii I.
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/1.3. 16 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. et Mgr. Radka Janošková (přednášející)
Mgr. Martin Vrubel, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPc302/OS01: Pá 28. 2. 8:00–13:50 učebna 32, So 28. 3. 8:00–13:50 učebna 53, So 18. 4. 8:00–11:50 učebna 32, R. Janošková, M. Vrubel
- Předpoklady
- Absolvování základů oftalmopedie
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Doplňující studium k rozšíření odborné kvalifikace Speciální pedagogiky (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student znát organizace věnující se poradenství a intervenci u dětí se zrakovým postižením, bude schopen definovat a vysvětlit činnost těchto organizací student bude znát základní intervenční a diagnostické postupy zaměřené na cílovou skupinu dětí se zrakovým postižením v předškolním věku
- Výstupy z učení
- Student bude mít historický přehled z oblasti intervence
Student bude znát úkoly profese Zraková terapie
Student dokáže využít metody zrakové stimulace
Student bude znát Metodiku Lilli Nielsen a pomůcky dle Lilli Nielsen
Student dokáže diagnostikovat hlavní zrakové funkce za využití diagnostických testů - Osnova
- Zraková terapie, zraková stimulace
- Metodika Lilli Nielsen, pomůcky dle Lilli Nielsen
- Metody intervence používané v zahraničí
- Diagnostika zrakového postižení se zaměřením na funkční vidění, diagnostické metody dle Lea Hyvarinen
- Diagnostické pomůcky
- Raná péče
- Poradenská zařízení zaměřená na předškolní věk
- Literatura
- povinná literatura
- OPATŘILOVÁ, Dagmar a Zita NOVÁKOVÁ. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 321 s. ISBN 978-80-210-5880-4. info
- NIELSENOVÁ, Lilli. Učení zrakově postižených dětí v raném věku. České vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 1998, 119 s. ISBN 80-85866-26-9. info
- MORAVCOVÁ, Dagmar. Zraková terapie slabozrakých a pacientů s nízkým vizem. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004, 203 s. ISBN 8072544764. info
- doporučená literatura
- MORAVCOVÁ, Dagmar. Zraková terapie slabozrakých : jak efektivně využít slabý zrak. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2007, 39 s. ISBN 9788072549498. info
- Výukové metody
- prezentace, samostatné studium, diskuse, videa
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v semináři min. 70%, diskuse.Úspěšné zvládnutí závěrečné zkoušky (ústní či písemná forma).
- Informace učitele
- Vyučující vám v průběhu kurzu může poskytnout další aktuální materiály k nastudování.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/SPc302