PdF:SPk902 Podpůrná opatření u žáků s por - Informace o předmětu
SPk902 Podpůrná opatření u žáků s poruchami chování
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 6 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Segeťová (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPk902/Kombi01: Pá 14. 2. 8:00–13:50 učebna 50, Pá 27. 3. 8:00–13:50 učebna 50, D. Opatřilová, P. Pitnerová
- Předpoklady
- SPk218
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je posílit kompetence studentů v oblasti speciálněpedagogického poradenství v etopedii a diagnostiky. Po úspěšném absolvování bude student umět aplikovat metody speciálněpedagogického hodnocení/diagnostiky poruch chování, vést diagnostické záznamy a diagnostický rozhovor, navazovat cílené strategie podpůrných opatření do výuky.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování bude student umět aplikovat metody speciálněpedagogického hodnocení/diagnostiky poruch chování, vést diagnostické záznamy a diagnostický rozhovor, navazovat cílené strategie podpůrných opatření do výuky.
- Osnova
- 1. Speciálněpedagogické poradenství 2. Diagnostika pro intervenci 3. Diagnostické nástroje 4. Diagnostika funkčních/dysfunkčních oblastí a rizik na systémové úrovni. 5. Diagnostika funkčních/dysfunkčních dovedností a komptencí a dispozičních rizik na individuální úrovni. 6. Specifikace podpůrných opatření v návaznosti na diagnostiku
- Literatura
- povinná literatura
- MIKOVÁ, Šárka a Jiřina MAJEROVÁ. Typologie osobnosti u dětí : využití ve výchově a vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 220 s. ISBN 9788073675875. info
- doporučená literatura
- MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Metody a postupy poznávání žáka : pedagogická diagnostika. 2., doplněné a aktualizova. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 398 stran. ISBN 9788075520142. info
- VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 179 s. ISBN 978-80-210-6518-5. info
- RECKNAGEL, Marion a Heike ROHMANN- VAN WÜLLEN. Jak komunikovat chytře : tipy a triky pro zvládání obtížných rozhovorů. Translated by Marie Voslářová. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 157 s. ISBN 9788024740225. URL info
- Výukové metody
- Semináře, diskuze, případová práce, nekontaktní výuka, samostudium.
- Metody hodnocení
- Případová práce - prezentace, seminární práce. 60:40
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/SPk902