SZc014 Technologie vzdělávání

Faculty of Education
Spring 2020
Extent and Intensity
0/0/1. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Supplier department: Department of Education – Faculty of Education
Timetable
Fri 20. 3. 9:00–12:50 učebna 33, Fri 17. 4. 9:00–12:50 učebna 33
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenta na proces plánování, realizace a reflexe výuky s využitím informačních, komunikačních a multimediálních technologií. Student je seznámen s různými druhy informačních a komunikačních technologií a s možnostmi jejich aplikace ve výuce ve vztahu k výukovým cílům. V rámci předmětu je využíváno principu učení peer-to-peer, tedy vzájemného učení a sdílení zkušeností.
Learning outcomes (in Czech)
Student do své výuky funkčně začleňuje informační a komunikační technologie jako nástroje podporující proces učení žáků. Student diskutuje výhody a rizika využití konkrétních výukových technologií v předmětu své aprobace. Student aktivně vyhledává relevantní odborné zdroje vztahující se k využití informačních, komunikačních a multimediálních technologií ve výuce, využívá příklady dobré praxe.
Syllabus (in Czech)
  • - Bloomova taxonomie a informační, komunikační a multimediální technologie ve výuce - ICT ve výuce - Výukové aplikace a jejich systematické využití ve výuce - Podpůrné elektronické materiály pro žáky - E-learning a elektronické testování žáků
Teaching methods (in Czech)
- vypracování písemných podkladů pro ostatní studenty s užitečnými informacemi týkajícími se využitých multimediálních technologií (individuální průzkumné šetření, 2-3 strany A4) - prezentace realizované nebo hypoteticky připravené vyučovací hodiny a její reflexe (PowerPoint, maximálně v rozsahu 10 minut + seznam použité literatury) - diskuse nad prezentovaným tématem
Assessment methods (in Czech)
• Student zdokumentuje proces plánování, realizace a reflexe vyučovací hodiny, v níž byla k naplnění výukového cíle využita některá z multimediálních technologií. K plánování využije odbornou literaturu. • Svou nebo zprostředkovanou zkušenost s takto realizovanou a reflektovanou výukou zaznamená krátkým průzkumným šetřením a zpracuje zprávu, kterou prezentuje v rámci kolokvia.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2018, Spring 2019, Spring 2021, Spring 2022, Spring 2023, Spring 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (Spring 2020, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2020/SZc014