PdF:XVVk03 Výtvarná hra a tvořivost - Informace o předmětu
XVVk03 Výtvarná hra a tvořivost
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 konzultace. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Diana Elfmarková (cvičící)
Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Milada Sommerová (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XVVk03/OS01: Pá 21. 2. 8:00–9:50 učebna 15, Pá 6. 3. 17:00–18:50 učebna 15, Pá 27. 3. 14:00–15:50 učebna 15, Pá 24. 4. 14:00–15:50 učebna 15, D. Elfmarková
XVVk03/OS02: Pá 14. 2. 14:00–15:50 učebna 15, Pá 21. 2. 14:00–15:50 učebna 15, Pá 27. 3. 12:00–13:50 učebna 15, Pá 24. 4. 16:00–17:50 učebna 15, D. Elfmarková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvoj kreativity a tvůrčího myšlení studenta s uplatněním osvojených výtvarných znalostí a dovedností.
- Osnova
- 1. Tvořivé pojetí výtvarné výchovy. 2. Výtvarná hra a experiment ve výtvarném umění jako inspirace výtvarných činností. 3. Výtvarné hry a experimenty jako prostředek objevování výrazových možností výtvarného jazyka. 4. Možnosti výtvarného vyjádření, rozvoj tvořivého myšlení. 5. Vztah námětu a volby výtvarných prostředků, inspirace pro pedagogickou praxi. 6. Jedinečná výtvarná výpověď - výstup výtvarné činnosti studenta i dítěte předškolního věku.
- Literatura
- Kol. (1996). Tvořivost v práci učitele a žáka. Brno: Paido. Kirchnerová, V. & R. Rubešová (2014). Hravé tvoření pro malá stvoření. Praha: Portál. Kirchnerová, V. & R. Rubešová 2014. Výchova prožitkem. Tvořivé hry a činnosti pro MŠ. Praha: Portál. Smith,
- Výukové metody
- teoretická příprava, praktické tvůrčí aktivity, domácí práce
- Metody hodnocení
- praktické tvůrčí aktivity, domácí práce Student je schopen: experimentovat s výtvarnými prostředky, uplatnit získané zkušenosti, výtvarné znalosti a dovednosti ve vlastní jedinečné tvorbě a její interpretaci. Realizovat a prezentovat řadu výtvarných experimentů, hodnotit dílo vlastní i vnímané a základě vybraných hodnotících kritérií (výraz, originalita aj.) praktické tvůrčí aktivity, domácí práce
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/XVVk03