PdF:IGEpP02 Useful Science - Exploration o - Course Information
IGEpP02 Useful Science - Exploration of the Landscape
Faculty of EducationSpring 2021
- Extent and Intensity
- 0/0/3. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Tereza Češková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Bc. Jiří Kelnar (seminar tutor)
Mgr. Kateřina Ševčíková (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
Department of Geography – Faculty of Education
Supplier department: Department of Geography – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- IGEpP02/01: Mon 7. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Tue 8. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Wed 9. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Thu 10. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Fri 11. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, T. Češková
IGEpP02/02: Mon 7. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Tue 8. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Wed 9. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Thu 10. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Fri 11. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, T. Češková
IGEpP02/03: Mon 7. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Tue 8. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Wed 9. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Thu 10. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Fri 11. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, T. Češková
IGEpP02/04: Mon 7. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Tue 8. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Wed 9. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Thu 10. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Fri 11. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, T. Češková
IGEpP02/05: Mon 7. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Tue 8. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Wed 9. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Thu 10. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Fri 11. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, I. Frýzová
IGEpP02/06: Mon 14. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Tue 15. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Wed 16. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Thu 17. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Fri 18. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, I. Frýzová
IGEpP02/07: Mon 14. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Tue 15. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Wed 16. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Thu 17. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Fri 18. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, I. Frýzová
IGEpP02/08: Mon 14. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Tue 15. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Wed 16. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Thu 17. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Fri 18. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, M. Jireček
IGEpP02/09: Mon 14. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Tue 15. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Wed 16. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Thu 17. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Fri 18. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, M. Jireček
IGEpP02/10: Mon 14. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Tue 15. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Wed 16. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Thu 17. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Fri 18. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, M. Jireček - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS15)
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- The aim is a demonstration of fieldwork / outdoor learning and its implementation in the curricula.
- Learning outcomes
- After the course a student should be able to:
consider the benefits and risks of the locality for fieldwork critically
choose the appropriate form of fieldwork - with respect of age, knowledge of the pupils, time, and fieldwork equipment
design, prepare and realise fieldwork learning tasks for primary pupils
consider and diagnose the learning tasks from the cognitive, psycho-motoric, affective and social perspectives - Syllabus
- 1. Preparation of the fieldwork
- 2. Plants and learning tasks aimed at their recognising in various biotopes
- 3. Animals and learning tasks aimed at their recognising in various biotopes
- 4. Ecosystems - complex as well as relations in
- 5. Nature protection
- 6. Excursion in historical and cultural sights
- 7. Landscape history and history in the landscape
- 8. Transformation of landscape and land-use
- 9. Landscape elements and indicators
- 10. Mapping and orientation in the landscape
- 11. Diagnostics of the fieldwork effectivity
- Literature
- Outdoor learning research : insight into forms and functions. Edited by Sue Waite. First published. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2019, xv, 360. ISBN 9781138348998. info
- The changing world of outdoor learning in Europe. Edited by Peter Becker - Barbara Humberstone - Chris Loynes - Jochem Schirp. First published. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018, xv, 283. ISBN 9781138047662. info
- SOBEL, David. Place-based education : connecting classrooms and communities. Great Barrington: Orion, 2013, 147 stran. ISBN 9781935713050. info
- RICKINSON, Mark. A rewiew of research on Outdoor learning. 2004. info
- Teaching methods
- Fieldwork
- Assessment methods
- portfolio of fieldwork ideas
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 4,5 dne.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2021/IGEpP02