AJc226 Didaktika 4

Pedagogická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Didactics 3 passed
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The subject is a continuation of Didactics 3. Students deal with theoretical issues associated with teaching a foreign language, such as theory of language acquisition, teaching methods and evaluation and assessment. Students continue in creating and collecting materials for their student teacher portfolios.
Výstupy z učení
Students will:
- understand the theory of language acquisition and will be able to apply their knowledge in their own teaching practice
- learn about different teaching methods, will understand how teaching languages developed. They will be able to choose those techniques for their teaching that are still useful and effective
- understand how to approach individual learners and adjust their teaching with respect to individual learners' differences.
Osnova
  • Foreign language acqusition
  • Teaching methods and approaches
  • Evaluation and assessment
  • Heterogeneous classes; differentiation
  • Learners with special needs.
Literatura
    doporučená literatura
  • HARMER, Jeremy. Essential teacher knowledge : core concepts in English language teaching. First published. Harlow: Pearson Education Limited, 2012, 287 stran. ISBN 9781408268049. info
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
Výukové metody
Workshops, discussions, problem-solving tasks.
Metody hodnocení
Oral exam, portfolio presentations.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1338
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.