PdF:IVVp07 Didaktika výtvarné výchovy 2 - Informace o předmětu
IVVp07 Didaktika výtvarné výchovy 2
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IVVp07/01: Čt 15:00–16:50 učebna 14, H. Stadlerová
IVVp07/02: Čt 12:00–13:50 učebna 14, H. Stadlerová
IVVp07/03: St 10:00–11:50 učebna 14, H. Stadlerová
IVVp07/04: St 12:00–13:50 učebna 14, H. Stadlerová - Předpoklady
- IVVp06 Didaktika výtvarné výchovy 1
Absolvování IVVp06. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zúročení odborných znalostí a dovedností studenta (výtvarných, didaktických) při koncipování a obhajobě výtvarné řady, která umožní pracovat ve výtvarné výchově koncepčněji, nabízí žákovi možnost aktivně vstupovat do obsahů výuky, uplatnit vlastní tvůrčí nápady a rozvíjet výtvarné myšlení.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student bude schopen: - uplatnit didaktické znalosti a dovednosti, - projektovat výtvarné řady, - nabízet aktivní formy výchovy uměním.
- Osnova
- 1. RVP ZV - východisko projektování výuky. 2. Tvořivost ve výtvarné výchově. 3. Výtvarná výchova v pojetí integrovaného vyučování. 4. Principy projektové výuky a problémového vyučování. 5. Příklady dobré praxe výtvarné výchovy. 6. Koncipování a realizace výtvarné řady. 7. Výtvarné umění jako inspirace výchovných a vzdělávacích aktivit ve výtvarné výchově.
- Literatura
- Babyrádová, H. (2004) Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: MU. Babyrádová, H. (2005) Výtvarná dílna. Praha: TRITON. David J. (2008) Století dítěte a výzva obrazů. Brno: MU. Davido, R. (2001). Kresba jako nástroj poznání dítěte :[dětská kresba z pohl
- Výukové metody
- Teoretická příprava, výtvarné řady; prezentace výtvarných aktivit.
- Metody hodnocení
- ústní zkouška, prezentace výtvarné řady
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/IVVp07