PdF:SOk126v Project Planning in Education - Course Information
SOk126v Project Planning in Education
Faculty of EducationSpring 2022
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (lecturer)
Mgr. František Trapl, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Dana Jakubjanská, DiS.
Supplier department: Department of Social Education – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- SOk126v/01: Sat 26. 2. 9:00–10:50 učebna 34, Sat 14. 5. 14:00–15:50 učebna 34, L. Gulová, M. Kurowski
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Child and Youth Afterschool Education (one-field combined) (programme PdF, B-VY)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem tohoto předmětu je cvičení studentů v projektování v pomáhajících profesích. Studenti mají za úkol vymyslet a zrealizovat projekt v oblasti vychovatelství, tedy v prostředí, kde se vychovatelé běžně uplatňují na trhu práce (školy, družiny, dětské domovy apod.). Na začátku semestru dostanou studenti při kontaktní výuce know-how jak takový projekt organizačně zajisti, jaká témata a metody jsou adekvátní a dále pak pod garancí zástupce katedry realizují sami vlastní nápad ve škole nebo školském zařízení. Studenti také získají plnou podporu formou elektronického online kurzu. Kromě teoretické výuky pak studenti budou mít za úkol projekt zrealizovat (či jeho dílčí část), v minimální dotaci 20 hodin.
- Learning outcomes (in Czech)
- Studenti
• získají dovednosti v projektování (tvorba rámce projektu, rešerše, fundraising, swot analýza, stanovení cílů a klíčových aktivit projektu, apod.)
• budou schopni si vytvořit projekt na vybrané téma z oblasti vychovatelství.
• získají přehled o různých dotacích a grantech • naučí se pracovat s projektovou žádostí
• pochopí základní kroky projektového procesu (tvorba cílů, cílových skupin) - Syllabus (in Czech)
- 1. Význam projektování v humanitních vědách a pomáhajících profesích.
- 2. Práce s konkrétními grantovými zakázkami a dotacemi
- 3. Vytvoření a práce v týmu
- 4. Výběr tématu a cílové skupiny projektu
- 5. Techniky práce s maticí logického rámce
- 6. Záměr, cíl, výstupy a aktivity projektu
- 7. Finanční zdroje projektu
- 8. Propojení projektování a metodologie
- 9. Zpracování finální verze projektu, prezentace výsledku práce týmu
- Literature
- GULOVÁ, Lenka. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 212 stran. ISBN 9788021047242. info
- JŮVA, Vladimír. A. Hopf. Sociální pedagogika pro učitele (A. Hopf. Social education for teachers). Pedagogika. Praha: UK - PedF, 2002, LII, No 4, p. 470-471. ISSN 3330-3815. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednášky, diskuse, skupinové projekty, prezentace odborníků v oboru, samostudium, četba
- Assessment methods (in Czech)
- Splnění seminárního úkolu, prezentace projektu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 5 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2022, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2022/SOk126v