SZc013 Seminář k závěrečné práci

Faculty of Education
Spring 2022
Extent and Intensity
0/0/.4. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (lecturer)
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (lecturer)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Karel Picka, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (lecturer)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (lecturer)
PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (lecturer)
PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS. (lecturer)
Mgr. Adam Veřmiřovský, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Supplier department: Department of Education – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Poskytnout studentovi podporu k tvorbě závěrečné práce. Náplň tvoří individuální konzultace studenta s vedoucím závěrečné práce na téma, které si student po dohodě s ním zvolil. Témata si volí student z nabídky v balíku témat, nebo přichází iniciativně s vlastním podnětem na vybrané téma k vedoucímu práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student/studentka • Pracuje s adekvátními primárními a sekundárními informačními prameny, cituje je dle platné normy (APA) a v souladu s etikou vědecké práce. Vede diskusi a polemizuje s autory, vyvozuje vlastní závěry a doporučení pro praxi i obor. • Vytvoří odborný text, udržuje logickou linii kompozice práce bez gramatických a stylistických chyb. • řeší problémy, formulujet nové myšlenky a závěry, které přinášejí alespoň dílčí nové poznatky o zkoumaném jevu, případně obohacují metodologické (v oblasti výzkumu) nebo metodické (v oblasti edukace) postupy, a to ve vztahu k jasně definovaným a vymezeným cílovým skupinám (žáci ZŠ, studenti SŠ, skupiny se specifickými vzdělávacími potřebami atd.).
Syllabus (in Czech)
  • 1. Konzultace nad průběžným zpracováním práce. 2. Průběžná prezentace výsledků. 3. Písemné zpracování závěrečné práce. 4. Diskuse nad výsledky. 5. Příprava na obhajobu.
Literature
  • TRNKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Klára ŠEĎOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK and Jiří ZOUNEK. Psaní odborných textů. Průvodce tvorbou ročníkové práce na Ústavu pedagogických věd FF MU (Academic writing). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 106 pp. ISBN 978-80-210-6863-6. Digitální knihovna FF MU info
  • ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009, 209 pp. Studijní texty, 34. svazek. ISBN 978-80-86429-40-3. info
  • SPOUSTA, Vladimír. Vádemékum autora odborné a vědecké práce : (se zaměřením na práce pedagogické). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 158 s. ISBN 8021023872. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální konzultace s vyučujícím; heuristické metody; excerpce; obsahová analýza textu; diskuse s vedoucím práce.
Assessment methods (in Czech)
Podmínkou pro získání zápočtu je: – předložení projektu práce a zpracované části práce
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 5 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020, Spring 2021, Spring 2023, Spring 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (Spring 2022, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2022/SZc013