PdF:SZc013 Seminář k závěrečné práci - Course Information
SZc013 Seminář k závěrečné práci
Faculty of EducationSpring 2022
- Extent and Intensity
- 0/0/.4. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (lecturer)
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (lecturer)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Karel Picka, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (lecturer)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (lecturer)
PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (lecturer)
PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS. (lecturer)
Mgr. Adam Veřmiřovský, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Supplier department: Department of Education – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Course objectives (in Czech)
- Poskytnout studentovi podporu k tvorbě závěrečné práce. Náplň tvoří individuální konzultace studenta s vedoucím závěrečné práce na téma, které si student po dohodě s ním zvolil. Témata si volí student z nabídky v balíku témat, nebo přichází iniciativně s vlastním podnětem na vybrané téma k vedoucímu práce.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student/studentka • Pracuje s adekvátními primárními a sekundárními informačními prameny, cituje je dle platné normy (APA) a v souladu s etikou vědecké práce. Vede diskusi a polemizuje s autory, vyvozuje vlastní závěry a doporučení pro praxi i obor. • Vytvoří odborný text, udržuje logickou linii kompozice práce bez gramatických a stylistických chyb. • řeší problémy, formulujet nové myšlenky a závěry, které přinášejí alespoň dílčí nové poznatky o zkoumaném jevu, případně obohacují metodologické (v oblasti výzkumu) nebo metodické (v oblasti edukace) postupy, a to ve vztahu k jasně definovaným a vymezeným cílovým skupinám (žáci ZŠ, studenti SŠ, skupiny se specifickými vzdělávacími potřebami atd.).
- Syllabus (in Czech)
- 1. Konzultace nad průběžným zpracováním práce. 2. Průběžná prezentace výsledků. 3. Písemné zpracování závěrečné práce. 4. Diskuse nad výsledky. 5. Příprava na obhajobu.
- Literature
- TRNKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Klára ŠEĎOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK and Jiří ZOUNEK. Psaní odborných textů. Průvodce tvorbou ročníkové práce na Ústavu pedagogických věd FF MU (Academic writing). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 106 pp. ISBN 978-80-210-6863-6. Digitální knihovna FF MU info
- ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009, 209 pp. Studijní texty, 34. svazek. ISBN 978-80-86429-40-3. info
- SPOUSTA, Vladimír. Vádemékum autora odborné a vědecké práce : (se zaměřením na práce pedagogické). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 158 s. ISBN 8021023872. info
- Teaching methods (in Czech)
- Individuální konzultace s vyučujícím; heuristické metody; excerpce; obsahová analýza textu; diskuse s vedoucím práce.
- Assessment methods (in Czech)
- Podmínkou pro získání zápočtu je: – předložení projektu práce a zpracované části práce
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 5 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2022, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2022/SZc013