PdF:SP2981 Reflektivní seminář 1 - Informace o předmětu
SP2981 Reflektivní seminář 1
Pedagogická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 2 bloky pro kombinované studium. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Petra Röderová, Ph.D. (cvičící) - Poskytovatelé Specifické podpory výuky
- Mgr. Jan Fikejs (tlumočník)
Mgr. Ivana Kupčíková, DiS. (tlumočník)
Bc. Dana Peňázová (tlumočník)
Mgr. et Mgr. Iva Raclavská, DiS. (přepisovatel) - Garance
- PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP2981/Kombi01: Pá 24. 2. 8:00–13:50 učebna 1, Pá 5. 5. 14:00–19:50 učebna 1, B. Bazalová, I. Bytešníková, P. Röderová, V. Vojtová, L. Vrbecká Doležalová, D. Zámečníková
SP2981/Prez01: Po 8:00–11:50 učebna 60, B. Bazalová, I. Bytešníková, P. Röderová, V. Vojtová, L. Vrbecká Doležalová, D. Zámečníková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohluboání teoretických poznatků a možností jejich aplikace v praxi. Studentky a studenti si rozšíří profesní kompetence. Absolvování kurzu je předpokladem pro odpovídající zisk informací a zkušeností v rámci praxe.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu bude student/ka schopen/schopna aplikovat teoretické poznatky do praxe; rozumět obsahu a terminologii pedagogického terénu; uplatnit principy sebereflexe v praxi.
- Osnova
- • Přístupy a podpora žáků se SVP.
- • Pedagogická podpora.
- • Speciálněpedagogický terén.
- • Diagnostické metody.
- • Příprava záznamových archů.
- • Administrativa asistentské praxe.
- • Příprava na chronologické zaznamenávání údajů o práci s žáky.
- Literatura
- povinná literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 978-80-210-5497-4. info
- neurčeno
- POKORNÝ, Jiří. Manuál tvořivé komunikace. 2. přeprac. a dopl. vyd. Brno: Cerm, 2004, 300 s. ISBN 8072043307. info
- Výukové metody
- seminář, diskuze, zpracování průběžných záznamů z praxe
- Metody hodnocení
- zápočet za zpracování průběžných záznamů z praxe
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/specped
Informace o podmínkách praxí jednotlivých programů a specializací na http://www.ped.muni.cz/specped v sekci Již studuji. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2023/SP2981