SP2181 Odborná praxe souvislá 1 – LS

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
2 týdny. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící)
Bc. Eliška Bařina Barochová (pomocník)
Mgr. Jitka Halešová (pomocník)
Garance
PhDr. Jan Dezort, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
NOW( SP2981 Reflektivní seminář 1 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je absolvování logopedické a surdopedické praxe. Studentky a studenti se seznámí s chodem pracoviště, personálním obsazením, strukturou dětí/žákyň/žáků/klientek/klientů, budou provádět asistentské práce na přiděleném pracovišti pod supervizí určeného pracovníka.
Výstupy z učení
Orientace v metodách a postupech práce s dětmi/žákyněmi/žáky/klientkami/klienty s NKS a SP; orientace v chodu pracoviště; orientaci v dokumentaci pracoviště.
Osnova
  • Odborná praxe souvislá 1 je zaměřena na podporu praktických zkušeností, na asistentské práce a na nácvik metod a technik na zvoleném pracovišti pod supervizí určeného pracovníka.
Literatura
    doporučená literatura
  • ŠMAHELOVÁ, Bohumíra. Pedagogická praxe a didaktika integrovaného vědního základu. In Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD spol. s. r. o., 2008, s. 254-259, 5 s. ISBN 978-80-7392-052-4. info
  • STŘELEC, Stanislav. Souvislá pedagogická praxe jako příležitost pro přípravu studentů na výchovné činnosti třídního učitele. In FILOVÁ,H.; HAVEL, J. (eds.) Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. Brno: MSD a KPd PdF MU, 2006, s. 143-145. ISBN 80-86633-67-5. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe. Brno: MSD s.r.o., 2005, 128 s. Empirické studie, svazek 1. ISBN 80-86633-30-6. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu (CD ROM). Brno: MU, 2004, s. 1-3. ISBN 80-210-3474-2. info
  • ŠŤÁVA, Jan. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Pedagogické spektrum. Bratislava, 2004, roč. 2004, 3/4, s. 58-62. ISSN 1335-5589. info
  • FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
  • Budoucí učitelé na souvislé praxi, aneb, Rukověť fakultního cvičného učitele : (příručka pro fakultní cvičné učitele a profesionálně zainteresované studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ). Edited by Hana Filová. Brno: Paido, 1998, 74 stran. ISBN 8085931567. info
Výukové metody
Praktické činnosti v terénu dle zvolené specializace.
Metody hodnocení
Odevzdání zprávy o průběhu praxe a reflektivního deníku, ve kterém bude zachycen průběh praxe, každodenní činnost a (sebe)reflexe vlastní zkušenosti - vše ideálně v jednom souboru společně s potvrzením o praxi vložit do příslušné složky v odevzdávárně předmětu praxe. Podrobné pokyny k praxi jsou na webových stránkách katedry.Zápočet.
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/specped
Informace o podmínkách praxí jednotlivých programů a specializací na webových stránkách Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky. Informace k administraci praxe obdrží studující emailem před začátkem praxe. pokyny k administraci jsou rovněž také na webových stránkách katedry.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.