SP2181 Odborná praxe souvislá 1 – LS

Pedagogická fakulta
jaro 2022
Rozsah
2 týdny. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (přednášející)
Bc. Eliška Bařina Barochová (pomocník)
Garance
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
NOW( SP2981 Reflektivní seminář 1 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je absolvování logopedické a surdopedické praxe. Studentky a studenti se seznámí s chodem pracoviště, personálním obsazením, strukturou dětí/žákyň/žáků/klientek/klientů, budou provádět asistentské práce na přiděleném pracovišti pod supervizí určeného pracovníka.
Výstupy z učení
Orientace v metodách a postupech práce s dětmi/žákyněmi/žáky/klientkami/klienty s NKS a SP; orientace v chodu pracoviště; orientaci v dokumentaci pracoviště.
Osnova
  • Odborná praxe souvislá 1 je zaměřena na podporu praktických zkušeností, na asistentské práce a na nácvik metod a technik na zvoleném pracovišti pod supervizí určeného pracovníka.
Literatura
    doporučená literatura
  • ŠMAHELOVÁ, Bohumíra. Pedagogická praxe a didaktika integrovaného vědního základu. In Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD spol. s. r. o., 2008, s. 254-259, 5 s. ISBN 978-80-7392-052-4. info
  • STŘELEC, Stanislav. Souvislá pedagogická praxe jako příležitost pro přípravu studentů na výchovné činnosti třídního učitele. In FILOVÁ,H.; HAVEL, J. (eds.) Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. Brno: MSD a KPd PdF MU, 2006, s. 143-145. ISBN 80-86633-67-5. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe. Brno: MSD s.r.o., 2005, 128 s. Empirické studie, svazek 1. ISBN 80-86633-30-6. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu (CD ROM). Brno: MU, 2004, s. 1-3. ISBN 80-210-3474-2. info
  • ŠŤÁVA, Jan. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Pedagogické spektrum. Bratislava, 2004, roč. 2004, 3/4, s. 58-62. ISSN 1335-5589. info
  • FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
  • Budoucí učitelé na souvislé praxi, aneb, Rukověť fakultního cvičného učitele : (příručka pro fakultní cvičné učitele a profesionálně zainteresované studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ). Edited by Hana Filová. Brno: Paido, 1998, 74 stran. ISBN 8085931567. info
Výukové metody
Praktické činnosti v terénu dle zvolené specializace.
Metody hodnocení
Odevzdání zprávy o průběhu praxe a reflektivního deníku, ve kterém bude zachycen průběh praxe, každodenní činnost a (sebe)reflexe vlastní zkušenosti - vše ideálně v jednom souboru společně s potvrzením o praxi vložit do příslušné složky v odevzdávárně předmětu praxe. Zápočet.
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/wsedu/
Informace o podmínkách praxí jednotlivých programů a specializací na http://www.ped.muni.cz/specped v sekci Již studuji.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.