PdF:IPPp26 School Education - Informace o předmětu
IPPp26 School Education
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IPPp26/01: St 21. 2. 14:00–15:50 kancelář vyučujícího, St 3. 4. 14:00–15:50 učebna 57, St 10. 4. 14:00–15:50 učebna 57, St 15. 5. 14:00–15:50 učebna 57, P. Vystrčilová
- Předpoklady
- ! ZS1BP_PP Školní pedagogika
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to acquaint students with selected topics of general didactics, the theory of education, curricular theory and the history of the Czech educational system. The course is aimed to present the Czech schooling system in a wider cultural context. It contributes to the development of pedagogical thinking in the multicultural perspective.
- Výstupy z učení
- Upon finishing the course the student can: • explain and justify the transformation of the curriculum of basic education; • describe the objectives, content and means of education; • use an example to characterize a system of schooling in a specific country; • describe a specific aspect of the system of schooling in its historical perspective.
- Osnova
- 1. Current schools and perspectives on changes in them. 2. Transformations in the curriculum of basic education. 3. Assessment of educational outcomes. 4. Quality in education. 5. Teacher's lesson planning.
- Literatura
- PINAR, William F., William Michael REYNOLDS, Patrick SLATTERY a Peter M. TAUBMAN. Understanding curriculum : an introduction to the study of historical and contemporary curriculum discourses. New York: Peter Lang, 2008, xviii, 114. ISBN 9780820426013. info
- Coordinating the curriculum in the smaller primary school. Edited by Charles Easton - Jane Golightly - Mel Oyston - Mick Waters. Philadelphia, PA: Falmer Press, 1999, x, 160 p. ISBN 0750707003. info
- DEARDEN, R. F. The philosophy of primary education : an introduction. 1st pub. London: Routledge & Kegan Paul, 1968, xi, 194. ISBN 0710066481. info
- Výukové metody
- Interpretation, discussion, problem-solving
- Metody hodnocení
- Seminar presentation and debate.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/IPPp26