PdF:OVc009 Didactics 2 - Course Information
OVc009 Didactics 2
Faculty of EducationSpring 2024
- Extent and Intensity
- 0/0/1.3. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Petr Jemelka, Dr.
Department of Civics – Faculty of Education
Supplier department: Department of Civics – Faculty of Education - Timetable
- Fri 15. 3. 8:00–12:50 učebna 28a, Fri 12. 4. 8:00–12:50 učebna 28a, Fri 26. 4. 8:00–12:50 učebna 28a
- Prerequisites (in Czech)
- OVc001 Didactics 1
Absolvování předmětu OVc001 - Didaktika 1 - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Introduction to Social Sciences for Secondary Schools (programme PdF, C-CV)
- Course objectives (in Czech)
- Na konci kursu student bude schopen: charakterizovat klíčová témata OSZ a popsat možnosti jejich realizace, aplikovat principy projektové výuky v rámci OSZ.
- Syllabus (in Czech)
- • Využití projektové výuky ve výuce Občanského a společenskovědního základu. • Problematika tematických celků Občanského a společenskovědního základu, vymezení a možnosti realizace, jejich vazby na průřezová témata. (osobnost jedince a jeho vztah ke společnosti, filosofická a religionistická problematika, státoprávní problematika, problematika mezinárodních vztahů a globálního světa) • Problematika právní a ekonomická ve výuce. • Hodnocení ve výuce Občanského a společenskovědního základu.
- Literature
- required literature
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky (The Theory and Practise of Project Teaching). 2nd ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 160 pp. ISBN 978-80-210-8163-5. info
- BELZ, Horst and Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Translated by Dana Lisá. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011, 375 s. ISBN 9788073679309. info
- MIČIENKA, Marek and Jan JIRÁK. Základy mediální výchovy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 295 s. ISBN 9788073673154. info
- VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno: Aisis, 2006, 226 s. ISBN 802394908X. info
- KOLÁŘ, Zdeněk and Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků : formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Vydání 1. Praha: Grada, 2005, 157 stran. ISBN 802470885X. info
- recommended literature
- • Výchova k toleranci a proti rasismu :[multikulturní výchova v praxi]. Edited by Tatjana Šišková. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2008. 273 s. ISBN 9788073671822.
- ČINČERA, Jan. Environmentální výchova : od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007, 116 s. ISBN 9788073151478. info
- KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995, 81 s. info
- Teaching methods (in Czech)
- Vysvětlování, diskuse.
- Assessment methods
- Active participation in seminars, examination – oral examination on the discussed issues, seminar papers – presentation of a project proposal within the curriculum of Civic and Social Sciences with a cross-curricular theme connection.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2024/OVc009