SPc615 Odborná praxe

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/0/5.8. 70 hodin. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Asistentské práce pod supervizí tutora ve školách a školských zařízeních pro žáky se zdravotním znevýhodněním dle zvolené specializace.
Výstupy z učení
Outcomes: students have the knowledge to apply theoretical knowledge into practice student has the knowledge of the practical use of diagnostic materials student has the knowledge to reflect obtained abilities in practice
Osnova
  • Provádět asistentské práce na přiděleném pracovišti pod supervizí určeného pracovníka,na podkladě vlastního pozorování zpracovat kazuistiku vybraného žáka, odevzdat potvrzení o absolvování Odborné praxe souvislé a zpracovanou kazuistiku vybraného žáka se SVP svému vedoucímu závěrečné práce. Konkrétní informace o praxi na webových stránkách KSP.
Literatura
  • FILOVÁ, Hana. Fakultní cviční učitelé v reflexi studentů učitelství primární školy. In LUKÁŠOVÁ KANTORKOVÁ, H. (ed.) Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí plánování scénářů v Evropě. Sborník Výzkumného záměru organizace VZO: msm 1745000. Ostrava: PedF OU, 2004, s. 187-198, 10 s. ISBN 80-7042-376-5. info
  • FILOVÁ, Hana. Intervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy. In Spolupráca univerzity a škol (Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie "Cvičný učitel"). Banská Bystrica: Pedagogická fakulty Univerzity Mateja Bela a Vzdelávacia nadácia Jana Husa, 2002, s. 151-160. ISBN 80-8055-638-5. info
  • FILOVÁ, Hana. Inetervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy. In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. 1. vyd. Brno: Paido, 2000, s. 213-219. ISBN 80-85931-87-7. info
Výukové metody
Odborná praxe souvislá
Metody hodnocení
Zpracování výstupů z praxe dle podrobných pokynů na webových stránkách KSIP. www.ped.muni.cz/specped
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/specped
Vedení deníku praxe, vytváření vlastního potrfolia. Potvrzení protokolu o odborné praxi, zpracování zprávy o praxi.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.