PdF:SZ6062 Virtuální třída - Informace o předmětu
SZ6062 Virtuální třída
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Šimková (přednášející)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Gabriela Šimková
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 14/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- předmět má 83 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- popsat a pochopit možnosti vedení distanční výuky a výuky obohacené o ICT
- uvést klady a zápory využívání ICT ve výuce
- být schopen kombinovat různé multimediální nástroje pro vedení výuky
- obhájit roli technologií v současném vzdělávání
- posoudit možnosti elektronických učebních materiálů a elektronického učebního prostředí ve vztahu k žákům základních škol
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- poukázat na to, v čem je výuka s využitím ICT nástrojů a technologií unikátní
- definovat klíčové pojmy z oblasti digitálních technologií ve vzdělávání
- aplikovat do hodin principy zdravého užívání technologií
- používat online nástroje, které umožňují tvorbu a sdílení interaktivních prvků do hodin
- používat vybrané systémy pro podporu online vzdělávání
- představit nejrozšířenější informační systémy v českém školním prostředí
- poukázat na to, proč je důležité zavádět do škol základy algoritmického myšlení
- Osnova
- Úvodní týden
- Didaktická specifika vyučování s využitím ICT
- Nástroje na realizaci testů, anket a dotazníků
- Online systémy pro podporu vzdělávání
- Konektivismus jako vzdělávací teorie
- Elektronická třídní kniha
- Online nástroje spolupráce a komunikace
- Elektronické učebnice
- Online nástroje umožňující tvorbu
- Roboti ve výuce
- Tablety a smartphony ve výuce
- Interaktivní tabule
- Virtuální realita ve vzdělávání
- Literatura
- ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty. Brno: Flow, 2015, 86 s. ISBN 978-80-88123-04-0. info
- ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ. Učitelé a technologie : mezi tradičním a moderním pojetím. 1. vydání. Brno: Paido, 2009, 172 stran. ISBN 9788073151874. info
- Výukové metody
- Předmět je vyučován online v prostředí MS Teams. Nemá stanoven pevný čas v rozvrhu. Čas ke studiu si stanovuje sám student.
- Samostatné studium studijních textů
- Spolupráce a sdílení v prostředí online kurzu
- Poslech podcastů
- Průběžné individuální online konzultace a mentoring
- Zpracování digitálních artefaktů
- Metody hodnocení
- 3 povinné individuální konzultace ověřující průběžné porozumění tématům a práci nad závěrečným výstupem
- kolokvium bude uděleno na základě závěrečných výstupů zpracovaných dle Dohody o průchodu kurzem
- Informace učitele
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SZ6062