PdF:HV227 Klavír a zpěv 2 - Informace o předmětu
HV227 Hra na nástroj a hlasová výchova 2
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marie Kábelová (cvičící)
MgA. Jiří Klecker, DiS. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. BcA. Bc. Lenka Kučerová, DiS., Ph.D. et Ph.D., MBA, LL.M. (cvičící)
MgA. Marek Olbrzymek, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Vladimír Richter (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- HV226 Klavír a zpěv 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je, aby byl student schopen interpretace skladeb různých stylových období, s důrazem na schopnost odlišit specifické rysy různých podob hudebního jazyka. Cílem je, aby student získal schopnost hrát stylizovaný doprovod písní, vytvářet předehru a dohru k písním. Na konci tohoto kurzu bude student schopen na základě vybudovaného systému dovedností a návyků v pěvecké technice ovládat metodické základy pro pedagogickou práci s hlasem dětí i dospělých.
- Výstupy z učení
- Student je schopen interpretovat drobná díla z oblasti světové klavírní tvorby různých epoch, je schopen improvizovat doprovod lidových i umělých písní. Na konci tohoto kurzu bude student schopen na základě vybudovaného systému dovedností a návyků v pěvecké technice ovládat metodické základy pro pedagogickou práci s hlasem dětí i dospělých.
- Osnova
- Stupnice, rozložené akordy, etudy, kadence, interpretace hudebního díla L. van Beethoven: Sonatina G dur, 1. věta, nebo J. S. Bach: Preludium F dur BWV 927. Doprovod 20 lidových nebo umělých písní. Vytváření předehry, mezihry a dohry k písním. Hra hlasových cvičení: stoupající chromatická modulace do všech tónin. Součástí výuky je přehrávka před komisí vyučujících, na níž student zahraje jednu ze dvou výše uvedených povinných přednesových skladeb a jednu lidovou píseň v rychlém tempu. 1. Stupnice 2. Akordy 3. Etudy 4. Přednesová skladba 5. Principy vytváření předehry, mezihry a dohry k písním 6. Hlasová cvičení 7. Doprovod k lidové písni č. 1 – 4 8. Doprovod k lidové písni č. 5 – 8 9. Doprovod k lidové písni č. 9 – 12 10. Doprovod k lidové písni č. 13 – 15 11. Doprovod k lidové písni č. 16 – 18 12. Doprovod k lidové písni č. 19 – 20 Dechová, artikulační a pěvecká technická cvičení, nácvik žeberně – bráničního dýchání, pěvecký postoj, nácvik správného tvoření tónu, výslovnost vokálů ve střední hlasové poloze, spojování konsonant a vokálů, cvičení k navození tónu hlavového rejstříku, procvičování pěvecké techniky na zpěvu lidových písní. .
- Výukové metody
- Praktická cvičení, konzultace, studium doporučené hudební literatury
- Metody hodnocení
- Student přehraje studovanou literaturu (L. van Beethoven: Sonatina G dur, 1. věta, nebo J. S. Bach: Preludium F dur BWV 927), doprovod 20 lidových písní s předehrou, mezihrou a dohrou. Hra hlasových cvičení: stoupající chromatická modulace do všech tónin. Domácí příprava. Povinnost navštěvovat výuku. praktická a teoretická zkouška
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/HV227