PdF:IMAk10 The Specify Teaching of Math. - Course Information
IMAk10 The Specify Teaching of Mathematics
Faculty of EducationSpring 2025
- Extent and Intensity
- 0/0/.7. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching - Teacher(s)
- Mgr. Jitka Panáčová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D.
Department of Mathematics – Faculty of Education
Supplier department: Department of Mathematics – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS15)
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- Main objectives can be summarized as follows: Education of pupils with disabilities. Education of mathematical talents.
- Learning outcomes
- Main objectives can be summarized as follows: Education of pupils with disabilities. Education of mathematical talents.
- Syllabus
- Dyscalculia. Education of pupils with disabilities. Education of mathematical talents.
- Literature
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení : text k distančnímu vzdělávání. 2., rozšířené a aktualiz. Brno: Paido, 2018, 243 stran. ISBN 9788073152666. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Didaktika matematiky se zaměřením na specifické poruchy učení (Didactics of mathematics with a focus on specific learning disorders). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 194 pp. Matematika a didaktika matematiky, sv. 2. ISBN 978-80-210-8673-9. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8673-2017. Munishop info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie II. Poruchy učení v matematice na 2. stupni základní školy (Dyscalculia II. Disabilities of pupils on secondary school). první. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 110 pp. Spisy MU svazek 149. ISBN 978-80-210-5395-3. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice (Dyscalculia and specific leasing difficulties). první. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 110 pp. spisy Pedagogické fakulty MU č. 132. ISBN 978-80-210-5047-1. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a další poruchy učení u žáků 2. stupně ZŠ. první. Praha: IPPP ČR, 2006, p. 127-133. ISBN 80-8656-13-5. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003, 263 pp. ISBN 80-7178-800-7. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ, Milena VAŇUROVÁ and Miloslav BLAŽEK. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. 2000, 93 pp. ISBN 80-85931-89-3. info
- Poruchy učení. Edited by Olga Zelinková. 3. vyd. Praha: Portál, 1998, 196 s. ISBN 8071782424. info
- Teaching methods
- Seminar.
- Assessment methods
- project, credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 konzultací.
Information on course enrolment limitations: Předmět bude vyučován, bude-li zapsáno alespoň 30 studentů.
- Enrolment Statistics (Spring 2025, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2025/IMAk10