PdF:PDR_PEV Pedagogická evaluace - Informace o předmětu
PDR_PEV Pedagogická evaluace
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Institut výzkumu školního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Vohradská
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu školního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program PdF, D-PD4) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti porozumí aktuálním přístupům ke kvalitě, efektivitě a evaluaci.
- Výstupy z učení
- Studenti rozumí aktuálním přístupům ke kvalitě, efektivitě a evaluaci.
- Osnova
- Evaluace vzdělávacích potřeb, evaluace procesů vyučování a učení, evaluace vzdělávacích výsledků, evaluace učebnic, evaluace klimatu školy a třídy, evaluace efektivnosti škol, autoevaluace práce učitele, teorie měření.
- Literatura
- povinná literatura
- Průcha, J. Pedagogická evaluace. Brno : MU, 1996.
- Vašťatková, J. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: UP, 2006.
- doporučená literatura
- Stufflebean, D. L., Webster, W. J. An analysis of alternative approaches to evaluation. Educational Evaluation and Policy Analysis 3(2), s. 5–19, 1980.
- Bortz, J., Döring, N. Forschungsmethoden und Evaluation. Berlin: Springer, 2002.
- Kuper, H. Evaluation im Bildungssystem. Stuttgart : Kohlhammer, 2005.
- Patton, M. Q. Qualitative evaluation and research methods. Newbury Park: Sage, 1990.
- Wahlberg, H. J., Haertel, G. E. (eds.). The International Encyclopedia of Educational Evaluation. Oxford : Pergamon Press, 1990.
- Výukové metody
- individuální práce
- Metody hodnocení
- Kriticky zhodnotit minimálně dvě zahraniční časopisecké studie tematicky spadající do oblasti pedagogické evaluace (např. z časopisů Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Educational Research & Evaluation) s návazností na disertační práci studenta.
Obhájit alespoň částečně realizovaný projekt metodologického či evaluačního výzkumu jako základu disertační práce.
Znalost dané disciplíny a jejího předmětu. - Informace učitele
- Další studie z časopisů: Pedagogika, Pedagogická orientace, Orbis scholae, Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Educational Research & Evaluation
Databáze: Eurydice, Eurybase, FIS-Bildung
Evaluační nástroje projektu Cesta ke kvalitě, NÚV - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/PDR_PEV