SMP_Mod6b Socially Problematic Phenomena 2

Faculty of Education
Spring 2025
Extent and Intensity
0/0/0. Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Účastníci budou po absolvování modulu schopni pojmenovat, vysvětlit a řídit systém prevence sociálně nežádoucího chování, a to jak se skupinou, tak s jednotlivcem. Seznámí se s postupy vyhledávání ohrožených žáků a vedení intervencí ve spolupráci s odbornými pracovišti a institucemi.
Syllabus (in Czech)
  • Školní (ne)úspěšnost, výukové obtíže
  • • Příčiny selhávání ve výuce. Varianty příčin školního neprospěchu. Nedostatek rozumových schopností, psychické a somatické obtíže, nepodnětné prostředí, další významné faktory:
  • o vývojové změny,
  • o neurodivergence, SPU a poruchy regulace,
  • o vliv somatického stavu,
  • o nepříznivé životní události, náročné situace v životě žáků,
  • o vztahy a klima školy a třídy;
  • • nadměrná aktivace, útlum, celkově snížená výkonnost;
  • • problematika motivace;
  • • prevence školního neúspěchu.
Assessment methods (in Czech)
Vypracování podnětů k tvorbě metodiky mapování výskytu rizikového chování na škole, k mapování potřeby preventivních témat ze strany žáků, krátkých informačních vstupů k výskytu RCH na své škole, podnětů k tvorbě krizových plánů k RCH pro potřebu všech pedagogických i nepedagogických pracovníků k jednotnému postupu; lze využít jako podklad při tvorbě ročníkové práce.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 8 + 1.

  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2025/SMP_Mod6b