SMP_ModP2 Practice - Internships in Workplaces Providing Counseling, Intervention, and Treatment 2

Faculty of Education
Spring 2025
Extent and Intensity
0/0/0. Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem praxí je získání bezprostřední zkušenosti s činností odborných pracovišť, realizujících poradenskou, intervenční a léčebnou činnost a spolupracujících se školami (pedagogicko-psychologické poradny, krizová centra, střediska výchovné péče, orgány státní správy a samosprávy, nestátní organizace působící v oblasti prevence a další). Tato zkušenost má posílit rozvoj profesních kompetencí potřebných k výkonu standardních činností školního metodika prevence, především prohloubit přehled o činnosti uvedených pracovišť a umožnit průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování, a dále přehled o možnostech zajišťování služeb přesahujících kompetence školy a o možnostech spolupráce těchto pracovišť a školy
• při realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu a xenofobie, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších projevů rizikového chování),
• při individuální a skupinové práci se žáky a studenty s obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a s problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání,
• při přípravě podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a při koordinaci poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům,
• při vyhledávání a orientačním šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování, poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně při zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště,
• při vzdělávání a metodickém vedení pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování a práce s rizikovými a ohroženými žáky,
• a při sdílení informací a výsledků činnosti mezi školami a spolupracujícími organizacemi, institucemi a jednotlivými specialisty.
Learning outcomes (in Czech)
Účastníci vypracují přehled o obsahu náhledů a aktivit, který jim potvrdí pověřený pracovník (typicky: diagnostika, intervence, poradenské a terapeutické programy, metodická podpora pedagogů, osvětová činnost, dokumentace a administrativa). Dále vypracují reflektivní záznam, zaměřený na naplňování jednotlivých cílů praxe o rozsahu 1 – 2 strany, který bude sloužit jako podklad pro sdílení a analýzu zkušeností v rámci předmětu Reflexe praxe.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 10.

  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2025/SMP_ModP2