FF:KSCB173 Language and Humor in Chinese - Informace o předmětu
KSCB173 Language and Humor in Chinese-Speaking Societies
Filozofická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Li-Chi Chen, Ph.D. (přednášející), doc. Wei-lun Lu, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Dušan Vávra, Ph.D.
Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Wei-lun Lu, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 15. 4. 12:00–13:40 B2.42, 14:00–15:40 B2.44, Út 16. 4. 12:00–13:40 B2.42, 14:00–15:40 B2.42, St 17. 4. 12:00–13:40 B2.43, 14:00–15:40 B2.52, Čt 18. 4. 14:00–15:40 B2.44, 16:00–17:40 B2.44, Pá 19. 4. 12:00–13:40 B2.42, 14:00–15:40 B2.42
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Humor has received significant scholarly attention across various academic disciplines. This course aims to familiarize students with the latest research on the linguistics of humor, with a focus on how humor functions in Chinese-speaking societies. Various topics related to humor are covered, including: (1) an introduction to humor from a cross-cultural perspective; (2) wúlítóu ‘nonsense humor’; (3) laughter and smiling; (4) humor, gender, and sexuality; (5) the metapragmatics of teasing; (6) the interpersonal functions of teasing; (7) humor in Chinese characters; and (8) irony and cognition.
- Výstupy z učení
- Through this course, students will gain a deeper understanding of how linguistic approaches can be applied to analyze humor, teasing, and irony in different genres. Students are also expected to develop the ability to analyze Chinese humor, as demonstrated in their research presentations on the topic.
- Výukové metody
- - Seminars and student presentations (mid-term).
- Metody hodnocení
- - In-term requirement: there will be a online mid-term presentation at the end of the teaching period (Friday 24 May). Students will be expected to conduct a pilot analysis of linguistic data in small groups and present it to the class.
- Final assessment: there will be an online final presentation in the exam period (Friday 21 June). Students revise the mid-term presentations based on the feedback and present it the updated version to the class.
- Students need to upload the presentation slides 3 days before the presentations take place. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/KSCB173