FF:PGMK511 Dramaturgie programů ZRU - Informace o předmětu
PGMK511 Dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení
Filozofická fakultapodzim 2024
Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/0/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, N-PG_) (3)
- Školská správa a vzdělávací politika (program FF, N-PG_)
- Cíle předmětu
- V průběhu kurzu se studenti seznámí se základními principy dramaturgie zkušenostně reflektivního učení a aplikují tyto principy při vytváření vlastních programů. Studenti v individuální i skupinové práci navrhují jednotlivé aktivity, skládají tyto činnosti do větších jednotek a naučí se, jak je provázat do týdenního programu. Pravidelná skupinová reflexe vede ke sdílení zkušeností a prohloubení přínosů kurzu.
- Výstupy z učení
- Student na konci kurzu je schopen:
vysvětlit principy a zásady dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení;
aplikovat dramaturgické zásady při tvorbě programu;
při plánování programu zkušenostně reflektivního učení přesně formulovat dramaturgické a pedagogické cíle;
vybírat a smysluplně komponovat dílčí aktivity programu podle dopředu definovaných cílů s ohledem na specifika cílové skupiny a další relevantní kritéria - Osnova
- Dramaturgie ve zkušenostně reflektivním učení
- Dramaturgické zásady a cíle
- Dramaturgie učební aktivity
- Dramaturgie programu
- Dramaturgie týdenního kurzu
- Literatura
- doporučená literatura
- FRANC, Daniel, Daniela ZOUNKOVÁ a Andy MARTIN. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 201 s. ISBN 978-80-251-1701-9.
- neurčeno
- VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 352 s. ISBN 9788024718651
- NOVOTNÝ, David Jan. Budování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. 234 s. ISBN 9788024613062
- SVOZILOVÁ, Petra. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5.
- PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. 205 s. ISBN 9788073673536. info
- CASSADY, Marsh. Creating stories for storytelling. San José: Resource Publications, 1991. viii, 157. ISBN 0893902055
- Výukové metody
- Přednáška, interaktivní workshop, práce ve skupině, individuální práce, skupinová reflexe
- Metody hodnocení
- K ukončení předmětu je nutná docházka a zpracování skupinového projektu a jeho prezentace.
- Informace učitele
- Tento kurz je realizován v rámci udržitelnosti projektu Zkušenostní učení pro praxi - podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/18.0004) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/PGMK511