FF:PJVM02 Tutoring and E-learning - Course Information
PJVM02 Tutoring and E-learning Workshop
Faculty of ArtsSpring 2025
The course is not taught in Spring 2025
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 5 credit(s) (plus 2 credits for an exam). Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching - Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Michal Przybylski (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Roman Madecki, Ph.D.
Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. et Mgr. Michal Przybylski
Supplier department: Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts - Prerequisites (in Czech)
- SOUHLAS
Souhlas se zápisem bude studentovi udělen na základě krátkého motivačního pohovoru (osobně, případně přes MS Teams) nebo e-mailu, ve kterém nastíní vlastní představu o výstupu z předmětu - výběr z možností: 1/ tvorba vlastního e-learningového kurzu, jehož náplň bude vycházet např. z bakalářské práce či odborného zájmu studenta/studentů (jeden kurz může společně tvořit víc studentů), 2/ založení nebo rozšíření e-learningové opory k některému z polonistických předmětů (např. rozšíření či doplnění tématu do některého z kurzů, nové domácí úkoly, procvičování, kontrolní testy, dril, řízené diskuse). V obou případech se počítá také se studentovou rolí tutora (tj. spoluřízení kurzu, kontrola odevzdaných úkolů apod. v rozsahu cca 2 hodiny týdně). - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Polish Studies (programme FF, N-SLAV_)
- Polish Language and Literature (programme FF, N-FI)
- Course objectives
- The course focuses on the issue of e-learning and possible uses of online technologies in teaching not only Polish language, literature and culture. Students will try to create their own internet course.
- Learning outcomes
- After comletion of the course students will be able:
- to understand the basic terms of e-learning,
- to create an e-learning course in IS or Moodle,
- to work in IS or Moodle system. - Syllabus
- 1. Basics of e-learning and IS or Moodle
- 2. Starting with IS or Moodle (ELF)
- 3. Use of iPads and smartphones in a classroom/teaching
- 4. External applications possible to use in IS or ELF (e.g.timelines)
- Literature
- recommended literature
- DRLÍK, Martin. Moodle : kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 344 s. ISBN 9788025137598. info
- ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti (E-learning - one of the forms of learning in modern society). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 161 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-5123-2. info
- ZOUNEK, Jiří and Petr SUDICKÝ. E-learning : učení (se) s online technologiemi (E-learning : teaching and learning with online technologies). Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 226 pp. ISBN 978-80-7357-903-6. info
- ZOUNEK, Jiří and Rostislav KŘÍŽ. Internet pro pedagogy (Internet for Teachers). 1st ed. Praha: Grada, 2001, 128 pp. Internet pro ... ISBN 80-247-0044-1. info
- ZOUNEK, Jiří. Internet nejen pro studenty (Internet (not only) for Students). Praha: Grada, 2003, 104 pp. Internet pro... ISBN 80-247-0570-2. info
- Teaching methods
- Regular workshops in the class and independent work with e-learning course in IS or ELF.
- Assessment methods
- Student gains credit for a participation in the group work or for a tutoring. Exam: only if student creates a new e-learning course followed by its successful presentation.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: every other week.
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2025/PJVM02