SKANSI_35 Swedish songs

Faculty of Arts
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/2. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
In-person direct teaching
Teacher(s)
Mgr. Agneta Ch. Alarka Kempe (lecturer)
Mgr. et Mgr. Eliška Straková (lecturer)
Bc. Kateřina Janošová (assistant)
Guaranteed by
Mgr. Agneta Ch. Alarka Kempe
Department of German, Scandinavian and Netherland Studies – Faculty of Arts
Supplier department: Department of German, Scandinavian and Netherland Studies – Faculty of Arts
Timetable
Tue 18:00–19:40 J22, except Mon 18. 11. to Sun 24. 11.
Prerequisites (in Czech)
Předmět je vhodný i pro úplné začátečníky, není třeba předchozích zkušeností se zpěvem či švédštinou. Vítáni jsou studenti všech oborů. Výuka probíhá od 18.00 do 19:30, od 19:30 do 20:45 pokračuje komorní skupina. Povinná je pouze první část.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Náplní lekcí je nácvik švédských písní na společný závěrečný koncert. Studenti se seznámí se základy hlasové techniky, ale i s tradicemi a hudebními okolnostmi souvisejícími s tématem písní.
Syllabus (in Czech)
  • - nácvik švédských písní na společný koncert - generální zkouška - závěrečný koncert v Červeném kostele
Teaching methods (in Czech)
Sborový zpěv
Assessment methods (in Czech)
Docházka, účast na závěrečném koncertu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is also listed under the following terms Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012, Autumn 2012, Spring 2013, Autumn 2013, Spring 2014, Autumn 2014, Spring 2015, Autumn 2015, Spring 2016, Autumn 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Spring 2018, Autumn 2018, Spring 2019, Autumn 2019, Spring 2020, Autumn 2021, Autumn 2022, Spring 2023, Autumn 2023, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2024/SKANSI_35