FF:SPVSJUPP1 Teacher's training 1 - Course Information
SPVSJUPP1 Teacher's training 1
Faculty of ArtsSpring 2023
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Dorota Egerlová (assistant) - Guaranteed by
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Studies in the field of pedagogical sciences aimed at preparing secondary school teachers (programme FF, C-CV, specialization Spanish language and literature)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem oborové pedagogické praxe je umožnit frekventantům aplikovat nezbytné kompetence v reálném prostředí příslušných vzdělávacích institucí, díky čemuž studenti dostanou prostor uplatnit získané teoretické znalosti z filologické a pedagogicko-psychologické průpravy. Stěžejním cílem praxe je poskytnout frekventantům příležitost, aby pod vedením zkušených pedagogů a odborníků z praxe mohli rozvíjet dovednosti, které jsou pro pedagogickou profesi skutečně klíčové. Nedílnou součástí praxe je evaluační a autoevaluační proces. Vzhledem k soudobým trendům ve výuce je kladen důraz na průpravu i v oblasti moderních technologií (zejména e-learningu).
V rámci praxí jsou zohledňovány komplementární cíle, jejichž dosažení je předpokladem pro kvalitní výkon profese učitele. Explicitně je tematizována oblast utváření sebepojetí učitele, oblast utváření podmínek a příležitostí pro učení a oblast oborově didaktická. V rámci každé z praxí jsou na tyto konkrétní oblasti navázány specifické cíle. V rámci Praxe 1 jsou v popředí propedeutické cíle, které chápeme jako determinantu pro cíle oborově didaktické. - Learning outcomes (in Czech)
- Oblast utváření sebepojetí učitele
Cíle:
Student reflektuje svoji praxi.
Student o sobě přemýšlí jako o učiteli.
Student průběžně vyhodnocuje, v čem se cítí jistě, a v čem naopak potřebuje více podpory.
Oblast utváření podmínek a příležitostí pro učení
Cíle:
Student v kontextu své praxe vyhodnocuje, jak lze nastavovat a udržovat podmínky pro učení.
Student vnímá žáky jako individuality.
Student vyhodnocuje, zda se mu daří podporovat žákovské učení skrze komunikaci.
Oblast didaktická
Cíl:
Student dokáže připravit plán výuky a poté jej reflektovat v kontextu průběhu výuky.
Výstupy z učení
Během praxe student získá komplexní představu o jednotlivých aspektech každodenní učitelské práce. Díky tomu je pak schopen efektivně plánovat vlastní výuku, náležitě ji realizovat a následně provést adekvátní evaluaci, jejíž nezbytnou součástí je patřičná sebereflexe. Vzhledem k tomu, že praxe je zaměřena na široké spektrum forem výuky, bude student všestranně připraven jak na prezenční výuku, tak i na její další formy (e-learning, blended learning atd.). Jedním z výstupů je portfolio, které student průběžně vytvářel a konzultoval. - Syllabus (in Czech)
- - Vstupní konzultace s vedoucím pedagogické praxe z příslušné instituce.
- Hospitace a observace.
- Výuka v tandemu.
- Samostatná výuka s následnou zpětnou vazbou vedoucího praxe.
- Praxe v rámci dalších výukových forem (e-learning, blended learning atd.).
- Evaluační workshopy.
- - Vstupní konzultace s vedoucím pedagogické praxe z příslušné instituce.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2023/SPVSJUPP1