FF:PG11A18 Developmentaz Psychology - Course Information
PG11A18 Developmentaz Psychology
Faculty of ArtsAutumn 1999
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Dita Janderková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 0/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Education (programme FF, M-PD) (2)
- Syllabus (in Czech)
- Posluchači se seznámí se základními poznatky vývojové psychologie formou přednášky a semináře. Přednášky budou rozděleny na dvě samostatné části. První bude tvořit obecná ontogenetická psychologie a druhou speciální ontogenetická psychologie. Nejprve budou rozebírány pojmy - fylogeneze, antropogeneze, ontogeneze psychiky, „aktuální geneze", vývojová změna, biodromální psychologie, dále metody vývojové psychologie - příčný přístup, retrospektivní (anamnestický) postup, výzkum prospektivní (katamnestický), kasuistika. Zvláštní pozornost bude věnována periodizaci duševního vývoje (periodizace podle P. Říčana, E.H.Eriksona, S. Freuda, J. Piageta), teoriím duševního vývoje člověka (teorie empiristické, nativistické, teorie individualizace duševního vývoje), vztahu vývojové psychologie k výchově, k pedagogice. Rozebrány budou specifické znaky vývoje, zvláštnosti v psychickém vývoji chlapců a dívek, pojmy sekulární akcelerace, fluidní a krystalická inteligence v průběhu životní dráhy. Speciální ontogenetická psychologie se zaměří na charakteristiku jednotlivých období vývoje člověka (prenatální a novorozenecké období vývoje, kojenecké období, batolecí období, předškolní období vývoje, mladší školní období a období dospívání, charakteristika dospělosti a období stáří). Podle možností plánujeme v rámci seminářů návštěvu kojeneckého ústavu a domova důchodců.
- Assessment methods (in Czech)
- Forma: přednáška, seminář Podmínky pro získání kreditu: seminární práce, zkouška Počet kreditů: 2
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Autumn 1999, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn1999/PG11A18