FF:AJ24068 Alžbětinské drama I - Informace o předmětu
AJ24068 Alžbětinské drama I
Filozofická fakultapodzim 2002
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. 2 původní kredity. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Drábek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Michaela Hrazdílková - Rozvrh
- Po 15:00–15:45 31, Po 15:50–16:35 31
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/18, pouze zareg.: 0/18, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/18 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Účelem semináře je uvést studenty do problematiky studia alžbětinského divadla v pokud možno největší šíři a do kontextu divadelní kultury té doby. Poznání kontextu je nutné ke kritickému ocenění a docenění divadelních i nedivadelních kvalit díla Williama Shakespeara, který z děl svých předchůdců, současníků a spoluautorů vycházel a jejich postupy přetvářel. Rozbor her se bude do značné míry zabývat technickými hledisky tvorby alžbětinského dramatu, tedy jedná se o studium prostředků, jakými drama komunikuje (divadelní a dramatická semiotika), a také tím, jak se liší užívání těchto prostředků u různých autorů. Tento přístup je zaměřen ryze prakticky; podrobně poznat řemeslnou dovednost profesionálních dramatiků té doby a její vztah ke sděleni hry.
- Osnova
- The aim of the seminar is to provide introduction into the issues of Elizabethan theatre studies in the widest possible range, and into the context of the theatre culture of the era. The context is the essential point of departure to an objective critical assessment of the work of Shakespeare, which builds on the work of his predecessors, contemporaries and collaborators. The analysis of the plays will focus on technical aspects of Elizabethan play-writing, ie. on the means by which drama communicates (semiotics of drama and theatre), and how the usage of these principles differs from author to author. This approach is meant to be practical, the aim being to look into the craftsmanship of the professional dramatist of the era and on its relation to the purport of the play.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Week 1 23 Sept Introductory Lesson
Week 2 30 Sept Taming of the Shrew
Week 3 7 Oct Arden of Faversham + Woman Killed with Kindness
Week 4 14 Oct Merchant of Venice
Week 5 21 Oct Edward II + Edward III
Week 6 28 Oct State Holiday (no class)
Week 7 4 Nov Henry IV (Two Parts)
Week 8 11 Nov All's Well that Ends Well
Week 9 18 Nov Cymbeline
Week 10 25 Nov The Duchess of Malfi
Week 11 2 Dec Women Beware Women
Week 12 9 Dec Lovers' Progress
Week 13 16 Dec The Witch of Edmonton
List + Availability Info:
Shakespeare, Taming of the Shrew
---. Merchant of Venice
---. Henry IV (Parts 1 and 2)
---. All's Well that Ends Well
---. Cymbeline
[Get a copy of complete Shakespeare or of these plays] User friendly versions of reading texts of Shakespeare's plays are available at this web page: http://darkwing.uoregon.edu/~rbear/ren.htm
The following plays will be provided online and in economy handouts to photocopy:
Anonymous, Arden of Faversham
Thomas Heywood, Woman Killed with Kindness
Christopher Marlowe, Edward II
William Shakespeare et al., Edward III
John Webster, The Duchess of Malfi *
Thomas Middleton, Women Beware Women
John Fletcher & Philip Massinger, Lovers' Progress
Thomas Dekker, John Ford & William Rowley, The Witch of Edmonton
* also available in Norton Anthology of English Literature, volume I - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2002, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2002/AJ24068