PG51B85 Didactics of Educational Science and Field Practice

Faculty of Arts
Autumn 2002
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Recommended Type of Completion: z (credit). Other types of completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková
Timetable
Mon 13:20–14:05 1, Mon 14:10–14:55 1
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The course is based upon the students knowledge and skills gained in all pedagogical disciplines they have so far attended. It is primarily focused on the problems of teaching Pedagogy at different school types. Special attention is paid to the development of the students skills to didactically elaborate topic from the field of Pedagogy and present it in a seminar. Creative work of the student with the basic categories in Didactics is considered the key factor during the preparative stage of the presentation. Part of the presentation within the seminar will be the teachers and other students critical analysis of the attained results (presentation). The organic part of this subject is also a training at secondary pedagogical schools.
Literature
  • PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě :základní mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 319 s. ISBN 80-7178-290-4. info
  • PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ and Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 2. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 1998, 328 s. ISBN 80-7178-252-1. info
  • PRŮCHA, Jan. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média : příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998, 148 s. ISBN 8085931494. info
  • Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 495 s. ISBN 80-7178-170-3. info
  • ŠTURMA, Jaroslav. Didaktika pedagogiky. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 1993, 97 s. ISBN 80-7041-228-3. info
  • PRŮCHA, Jan. Učení z textu a didaktická informace. Praha: Academia, 1987, 91 s. info
Assessment methods (in Czech)
Požadavky pro úspěšné ukončení předmětu: zápočet na základě aktivní práce na seminářích, účast na exkurzích, samostatný výstup na semináři. Zkouška vychází z doporučené literatury a z programu předmětu. Podrobnosti budou sděleny studentům v úvodní hodině.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2000, Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2002, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2002/PG51B85