FF:NI04_02 Professional Dutch - Course Information
NI04_02 Professional/Business/Commercial Dutch
Faculty of ArtsAutumn 2004
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Nele Rampart (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Nele Rampart
Department of German, Scandinavian and Netherland Studies – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Nele Rampart - Timetable
- Tue 15:00–16:35 43
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 8 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Schopnost úspěšně komunikovat v zaměstnání je stějně důležitá jako personální politika nebo marketing. Zaměstnavatel také od filologa očekává, že dokáže jasně zformulovat závěrečnou zprávu o projektu, přesvědčivě prezentovat své návrhy, vést efektivně obchodní korepsondenci, řídit jednání, připravit prezentaci služeb firmy zákazníkům apod. Praktické rady jsou proto doprovázeny exkurzy do sociologické a psychologické problematiky. Příklady - dobré formulace i chybné formulace s návodem, jak se vyjádřit efektivněji - nejsou vymyšleny, nýbrž převzaty z nizozemského reálného prostředí posledních let.
- Literature
- Jong, Jaap de (ed.): Handboek bedrijscorrespondentie. Groningen: Nijhoff, 1993
- JANSSEN, Daniël. Zakelijke communicatie. 3de, geheel heryiene druk. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1996, 428 s. ISBN 90-01-43186-0. info
- JANSSEN, Daniël. Zakelijke communicatie :docentenhandleiding. Bij de 3de druk. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1996, ca 300 s. ISBN 90-01-43185-2. info
- Language of instruction
- Dutch
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught once in two years.
- Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2004/NI04_02