FF:UZSJB626 Lenguaje de la publicidad - Informace o předmětu
UZSJB626 Lenguaje de la publicidad
Filozofická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková - Rozvrh
- Po 16:40–18:15 C31
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- Přednáška se zabývá jazykem španělských reklamních textů. Postupně je pozornost věnována specifickým rysům jazyka reklamy na jednotlivých jazykových ůrovních a příčinám těchto jevů z hlediska pragmatického. Součástí hodin je i analýza současných reklamních textů.Na základě získaných znalostí studenti na konci semestru vytvoří vlastní reklamní text a formou prezentace odůvodní užití zvolených jazykových prostředků.
- Osnova
- Postavení reklamy v konzumní společnosti. Reklama jako forma komunikace. Typy reklam dle použitého sdělovacího prostředku. Struktura reklamního textu. Vztah mezi textem a obrazem v tištěné reklamě. Specifika jazyka reklamy na fonetické úrovni. Charakteristiky jazyka reklamy z morfologického hlediska. Charakteristické rysy jazyka reklamy na lexikálně-sémantické úrovni. Jazyk reklamy z pohledu syntaktického.
- Literatura
- Stehlík, Petr. Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios. In Études Romanes de Brno. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2004. od s. 69-77, 9 s. ISBN 80-210-3431-9.
- Moriyón Mojica, C.: Exégesis pragmalingüística del discurso publicitario, Universidad de Valladolid, Valladolid 1994.
- Gutiérrez Ordóńez, S.: Comentario pragmático de textos publicitarios, Arco/Libros, Madrid 1997.
- Cardona, D., Berasarte, R.F. (1972): Linguística de la publicidad, Madrid
- Hernando Cuadrado, L.A. (1984): El lenguaje de la publicidad, Corial Coloquio, Madrid.
- Ferraz Martínez, A. (1995): El lenguaje de la publicidad, Arco/Libros, Madrid.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2008/UZSJB626