FF:PB22PA9 Praxe v porad.zařízeních - Informace o předmětu
PB22PA9 Praxe v poradenských zařízeních
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- Praxe 15 hodin. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martina Hrejsemnou (cvičící)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Markéta Klusáčková (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Předpoklady
- PB12JA14 Základy poradenství
Předpokladem praxe v poradenských zařízení je absolvování kurzu Základy poradenství. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50
Jiné omezení: Praxi je možné zapisovat po nebo souběžně s kurzem Profesní poradenství. - Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámit se s charakterem práce poradenských organizací, konkrétní povahou poskytovaných služeb a fungováním pracovníků v rámci zařízení jako takového. Praxe je zaměřena na etická specifika poradenské práce při zvládání širokého spektra situací, v nichž se cílová populace poradenských pracovníků nachází. Je směrována do organizací, které realizují některou ze specifických forem poradenství (ať již korektivně či profylakčně) – např. výchovné, školní, profesní, atd. poradenství. V průběhu kurzu jeho účastníci nejprve nastudují podpůrnou literaturu, kterou posléze zkonfrontují s jejím praktickým odrazem ve zvoleném zařízení. Na tomto základě vypracují individuální zprávu a v seminárních skupinách připraví Power Pointovou prezentaci pro ostatní účastníky kurzu. Komplexní podporu pro absolvování kurzu naleznou v e-learningové aplikaci ELF.
- Osnova
- Osnova Úvodní organizační pokyny První kontakt s pedagogickým zařízením a vyřízení administrativních záležitostí Účast přednášce s tematikou projektů v rámci neziskového sektoru Vlastní praxe ve vybraném zařízení s plněním úkolů specifikovaných v e-learningovém prostředí Elf Reflexe praktické činnosti s prezentací úkolů na semináři
- Literatura
- NEČASOVÁ, Mirka. Úvod do filozofie a etiky v sociální práci. 1. vyd. Brno: Vydavatelství MU, Brno-Kraví Hora, 2001, 98 s. ISBN 80-210-2673-1. info
- Výukové metody
- praxe, reflexe praxe
- Metody hodnocení
- Bloková výuka, zápočet Ukončení kurzu Povinností je účast na exkurzi a účast na praxi. Výstupem z praxe je písemně zpracovaný úkol. Zápočet je udělen na základě zpracovaného úkolu a diskuse v rámci skupiny. Veškerou podporu (studijní materiály, konkrétní zadání úkolu, termíny přednášek a skupinových setkání apod.) naleznou studenti v moodlu.
- Informace učitele
- Další údaje a literatura ke kurzu je v e-learningové podpoře praxe.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 15 hodin.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2009/PB22PA9