FF:UZPJ410 Vybr. probl. didaktiky PJ - Informace o předmětu
UZPJ410 Vybrané problémy školní pedagogiky a didaktiky se zaměřením na učitelství polského jazyka a literatury
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Roman Madecki, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Ludvík Štěpán, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Roman Madecki, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Ludvík Štěpán, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Ludvík Štěpán, Ph.D.
Ústav slavistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Ludvík Štěpán, Ph.D. - Rozvrh
- Pá 15:00–16:35 VP
- Předpoklady
- UZB001 Psychologie pro učitele I && UZB004 Psychologie pro učitele II && UZB002 Základy pedagogiky && UZB003 Obecná a alt. didaktika
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství polského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství polského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství polského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- Kurs seznamuje posluchače s konkrétními metodami a postupy při přípravě výuky polštiny pro Čechy na různých stupních pokročilosti. Vzhledem ke specifice výuky na základních a středních školách s polským vyučovacím jazykem v ČR je předmětem zájmu také problematika bilingvismu. Cílem kurzu je získání praktických zkušeností při výuce v modelových situacích. Osnova
- Osnova
- Základní body programu: - definování cílů výuky - určení specifik vyučovaných a volba vhodného metodického postupu - plánování výuky na dané časové období - příprava učitele na hodiny - nácvik produktivních i reproduktivních činností ve výuce - praktické výstupy - zpětná vazba a diskuse ve skupině
- Literatura
- Nowakowska-Kępna, I. (red.): Nauczanie języka polskiego jako ojczystego, etnicznego i obcego, Wrocław 1992.
- Lewandowski, J. (red.): Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego, Warszawa 1980.
- Bartmiński, J. (red.): Programy dydaktyczne. Bibliografia. Etykieta językowa, Lublin 2004.
- Komorowska, H.: Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2002.
- Miodunka, W. (red.): Język polski jako obcy. Programy nauczania na tle badań współczesnej polszczyzny. Kraków 1992.
- Seretny, A., Lipińska, E.: ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków 2005.
- Krakowiak, K., Mańdziuk, J.: Poradnik metodyczny dla nauczycieli polonijnych, Lublin 1980.
- Metody hodnocení
- Interaktivní výuka propojující teoretické poznatky s přípravou na praxi. Každý ze studentů si připraví svůj "projekt", který předvede, a tak získá zpětnou vazbu ke svému výkonu.
- Vyučovací jazyk
- Polština
- Další komentáře
- Vypisují pouze zájemci o získání učitelské způsobilosti.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2009/UZPJ410