FF:PAN128 Intercult. psychology, ped. - Course Information
PAN128 Intercultural psychology and pedagogy
Faculty of ArtsAutumn 2010
- Extent and Intensity
- 1/1. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Jan Průcha, DrSc. (lecturer)
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (assistant)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (assistant) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková - Timetable
- Thu 11:40–14:55 L31
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/10, only registered: 0/10, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/10 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Andragogy (programme FF, N-PD)
- Course objectives (in Czech)
- Obsahem kurzu jsou základní poznatky o tom, jak faktory národních a etnických kultur ovlivňují sféru vzdělávání. Objasňovány jsou teorie a výzkumná zjištění týkající se vzniku a vývoje etnických stereotypů a předsudků, jejich promítnutí se v chování a jednání dospělých (v komunikačních vzorcích apod.), interkulturní rozdíly v rodinné výchově a v hodnotách vztahujících se k jednotlivých stupňům vzdělávání, interkultrurní specifičnosti v charakteru školní výuky, v klimatu tříd, škol a dalších vzdělávacích institucích, ve vzdělávacích výsledcích, v pojetí formálního, neformálního a in-formálního učení.
- Syllabus (in Czech)
- Jaký je vztah mezi pedagogikou a interkulturní psychologií? Čím se zabývá nová pedagogická disciplína etnopedagogika?
- Co je kultura / národní kultura a jak působí na fenomény edukace?
- Má určitá národní kultura vztah na vzdělávací politiku zemí? Může ovlivňovat školní kurikula, charakter výuky, vztahy učitelů a žáků (studentů), vztahy školy - rodičů - veřejnosti?
- Jak se projevují charakteristiky národní kultury v klimatu tříd a škol, v komunikaci učitelů s žáky,v realizaci jednotlivých stupňů vzdělávání, v pojetí dalšího vzdělávání dospělých?
- Jakými metodami vědeckého výzkumu se uvedené záležitosti zkoumají a objasňují?
- Literature
- recommended literature
- PRŮCHA, Jan. Interkulturní komunikace. Vydání 1. Praha: Grada, 2010, 199 stran. ISBN 9788024730691. URL info
- PRŮCHA, Jan. Interkulturní psychologie. 2., rozš. vyd. Praha: Portál, 2007, 220 s. ISBN 9788073672805. info
- PRŮCHA, Jan. Srovnávací pedagogika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 263 s. ISBN 8073671557. info
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál, 2002, 481 s. ISBN 80-7178-631-4. info
- PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova :teorie - praxe - výzkum. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 2001, 211 s. ISBN 80-85866-72-2. info
- PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě :základní mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 319 s. ISBN 80-7178-290-4. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, odborná diskuze
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: přednáška a seminář vždy v blokové výuce.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught only once.
- Enrolment Statistics (Autumn 2010, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2010/PAN128