FF:VIKMB57 Pedagogická psychologie - Informace o předmětu
VIKMB57 Pedagogická psychologie
Filozofická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- zájem o téma
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- V kurzu student: získá základní přehled o problematice pedagogické psychologie v kontextu studia pedagogiky. První oblastí učebních cílů je psychologie osobnosti a vývojová psychologie, dále získá povědomí o psychologii učení. Druhou oblastí cílů kurzu je pedagogická psychologie, tedy styl učení, motivace, komunikace učitele s žákem apod. Speciálním oblastí jsou dále témata, která souvisí s psychologií a psychologickou patologií v kyberprostoru.
- Osnova
- 1. Obecná psychologie, metody, výzkumy, témata 2. Psychologie osobnosti – motivace, dědičnost, struktura a složky osobnosti, dynamika osobnosti, self 3. Vývojová psychologie a kognitivní činitelé – vývoj inteligence, vývoj řeči, tvořivost, schopnost učení 4. Vybraná témata z pedagogické psychologie 5. Sociální interakce ve škole, klima třídy, sociální percepce a řízení třídy 6. Osobnost pedagoga, autoevaluace pedagoga 7. Profesní dovednosti pedagoga, zátěže učitelské profese, syndrom vyhoření 8. Interakce pedagog – žák, pedagog – rodič, rodič – žák 9. Řešení konfliktů ve třídě, předcházení patogenním jevům 10.Psychologie v kyberprostředí, psychologie na sociálních sítích 11. Počítačové hry a počítačové závislosti 12. Základní pedagogické diagnostické metody, metody pedagogicko-psychologického výzkumu, školní psycholog, pedagogicko-psychologická poradna 13. Nejčastější pedagogicko-psychologické problémy a metody jejich řešení
- Literatura
- Výukové metody
- přednáška s problémovým výkladem skupinový projekt prezentace diskuse kritické čtení odborné literatury
- Metody hodnocení
- závěrečný skupinový projekt ústní zkouška 2 písemné testy
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět je určen pro studenty prezenčního i kombinovaného studia. Pro studenty kombinovaného studia jsou alternativní formou zadávány úkoly, výuka je přizpůsobena tak, že probíhá ve dvou blocích speciálně pro kombinované studenty (v sobotu).
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2015/VIKMB57