IM147 Digitální marketing a PR – teorie pro praxi

Filozofická fakulta
podzim 2017
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dominik Jícha (přednášející)
Mgr. Alina Matějová (přednášející), doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Ondřej Myšák (pomocník)
Garance
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 17:30–19:05 N51
Předpoklady
Aktivní zájem o oblast marketingu a PR.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu bude student rozumět teoretickým základům z oblasti digitálního marketingu a public relations. Student pochopí vzájemné průniky obou disciplín a získané znalosti a dovednosti bude schopen prakticky využívat. Úkoly, které ověří míru osvojení teoretických znalostí a dovedností, budou realizovány v "ostrém provozu" on-line platforem a kanálů oboru Teorie interaktivních médií.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
chápat provázanost jednotlivých činností v marketingu
chápat komplexnost jednotlivce v marketingové práci
chápat “neexaktnost” marketingu a jeho neustálý vývoj
rozeznat rozdíly mezi strategií, taktikou a operativou v marketingovém řízení
aplikovat své teoretické poznatky do praktických úkolů

Praktické úkoly:
SWOT analýza
Obsahová strategie pro facebook + denní správa tim facebook
Obsahová strategie pro instagram + denní správa tim instagram
Content marketing – analýza, obsahová strategie, realizace (unikátní obsah tim)
Media relation – databáze-kontaktů, tiskové zprávy a komunikace
Event marketing související s oborem tim (strategie, organizace a realizace)
Výstavba studentského webu tim (práce v cms umbracu)
Strategie, analýza a realizace seo pro web tim
Osnova
  • Marketing
    Co – definice
    Kdy – vývoj, kanály a data
    Kde – obchodní vztahy
    Kdo – osobnosti

    Úvod do digitálního marketingu – lidé na internetu
    Online populace v ČR
    Měření trendů
    Jak lidé používají internet v ČR
    Koncept 4 obrazovek
    Cookie vs People based data
    Denní prostor pro marketing na českém internetu

    Základy marketingového řízení
    Hiearchie
    Idea (Produkt / Služba)
    Strategie (STP)
    Taktika (marketingový mix)

    Jak uvažovat o internetové reklamě
    Operativa (media mix)
    Placená vs neplacená reklama
    Možnosti placené reklamy PPC
    Zdroje návštěvnosti
    Odhad a měření zdrojů návštěvnosti

    Jak uvažovat o internetové reklamě II.
    Brand vs. výkon
    Cesta uživatele (AIDA, Touchpointy, STDC)
    KPI (Key Performance Indicators)
    Kde můžeme být vidět (typicky)
    Jak to všechno vypadá v praxi

    Public relations
    Definice
    Cílové skupiny
    Nástroje
    Typy PR
    „PR vs. Marketing vs. Reklama“
    Měřitelné cíle
Literatura
  • SÁLOVÁ, Anna, Zuzana VESELÁ, Jana ŠUPOLÍKOVÁ, Lucie JEBAVÁ a Jiří VIKTORA. Copywriting : pište texty, které prodávají. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2015, 232 stran. ISBN 9788025145890. info
  • Marketingová komunikace a public relations : výklad pojmů a teorie oboru. Edited by Jan Halada. První vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015, 118 stran. ISBN 9788024630755. URL info
  • HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 250 stran. ISBN 9788024750224. URL info
  • Online marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 212 s. ISBN 9788025141557. info
  • TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média : media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 296 s. ISBN 9788025134573. info
  • KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
Výukové metody
Teoretická část výuky je vedena formou interaktivní osnovy v IS. Praktická probíhá formou týmových úkolů po společných konzultacích s vyučujícími.
Metody hodnocení
Hodnocení probíhá na základě studentem vybrané semestrální činnosti a individuálních úkolů. Docházka 75% (3 povolené absence).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2017/IM147