FF:IM147 Digitální marketing a PR - Informace o předmětu
IM147 Digitální marketing a PR – teorie pro praxi
Filozofická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dominik Jícha (přednášející)
Mgr. Alina Matějová (přednášející), doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Ondřej Myšák (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 17:30–19:05 N51
- Předpoklady
- Aktivní zájem o oblast marketingu a PR.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po absolvování kurzu bude student rozumět teoretickým základům z oblasti digitálního marketingu a public relations. Student pochopí vzájemné průniky obou disciplín a získané znalosti a dovednosti bude schopen prakticky využívat. Úkoly, které ověří míru osvojení teoretických znalostí a dovedností, budou realizovány v "ostrém provozu" on-line platforem a kanálů oboru Teorie interaktivních médií.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
chápat provázanost jednotlivých činností v marketingu
chápat komplexnost jednotlivce v marketingové práci
chápat “neexaktnost” marketingu a jeho neustálý vývoj
rozeznat rozdíly mezi strategií, taktikou a operativou v marketingovém řízení
aplikovat své teoretické poznatky do praktických úkolů
Praktické úkoly:
SWOT analýza
Obsahová strategie pro facebook + denní správa tim facebook
Obsahová strategie pro instagram + denní správa tim instagram
Content marketing – analýza, obsahová strategie, realizace (unikátní obsah tim)
Media relation – databáze-kontaktů, tiskové zprávy a komunikace
Event marketing související s oborem tim (strategie, organizace a realizace)
Výstavba studentského webu tim (práce v cms umbracu)
Strategie, analýza a realizace seo pro web tim - Osnova
- Marketing
Co – definice
Kdy – vývoj, kanály a data
Kde – obchodní vztahy
Kdo – osobnosti
Úvod do digitálního marketingu – lidé na internetu
Online populace v ČR
Měření trendů
Jak lidé používají internet v ČR
Koncept 4 obrazovek
Cookie vs People based data
Denní prostor pro marketing na českém internetu
Základy marketingového řízení
Hiearchie
Idea (Produkt / Služba)
Strategie (STP)
Taktika (marketingový mix)
Jak uvažovat o internetové reklamě
Operativa (media mix)
Placená vs neplacená reklama
Možnosti placené reklamy PPC
Zdroje návštěvnosti
Odhad a měření zdrojů návštěvnosti
Jak uvažovat o internetové reklamě II.
Brand vs. výkon
Cesta uživatele (AIDA, Touchpointy, STDC)
KPI (Key Performance Indicators)
Kde můžeme být vidět (typicky)
Jak to všechno vypadá v praxi
Public relations
Definice
Cílové skupiny
Nástroje
Typy PR
„PR vs. Marketing vs. Reklama“
Měřitelné cíle
- Marketing
- Literatura
- SÁLOVÁ, Anna, Zuzana VESELÁ, Jana ŠUPOLÍKOVÁ, Lucie JEBAVÁ a Jiří VIKTORA. Copywriting : pište texty, které prodávají. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2015, 232 stran. ISBN 9788025145890. info
- Marketingová komunikace a public relations : výklad pojmů a teorie oboru. Edited by Jan Halada. První vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015, 118 stran. ISBN 9788024630755. URL info
- HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 250 stran. ISBN 9788024750224. URL info
- Online marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 212 s. ISBN 9788025141557. info
- TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média : media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 296 s. ISBN 9788025134573. info
- KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
- Výukové metody
- Teoretická část výuky je vedena formou interaktivní osnovy v IS. Praktická probíhá formou týmových úkolů po společných konzultacích s vyučujícími.
- Metody hodnocení
- Hodnocení probíhá na základě studentem vybrané semestrální činnosti a individuálních úkolů. Docházka 75% (3 povolené absence).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2017/IM147