FF:NJK001 Didkatika - pozorování - Informace o předmětu
NJK001 Didaktika I - pozorování
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 18 hodin za semestr. 6 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
Johannes Benjamin Köck, BA, MA (přednášející)
doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 20. 9. 14:00–15:50 G22, Pá 4. 10. 12:00–15:50 G22, Pá 18. 10. 14:00–15:50 G22, Pá 1. 11. 14:00–15:50 G22
- Předpoklady
- Voraussetzung für die Teilnahme am Kurs ist der Abschluss eines germanistischen oder vergleichbaren Bachelorstudiums. Předpokladem je ukončení bakalářského nebo jiného srovnatelného studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-NJU_) (4)
- Cíle předmětu
- Kurs si klade za cíl zprostředkovat teoretický základ pro náslechové hodiny vyučování. Studentům bude poskytnuta dostatečná teoretická průprava k tomu, aby mohli absolvovat praktikum, které v prvním semestru má podobu náslechů a od druhého semestru navazuje ve formě vlastní výuky kombinované s dalšími prakticky orientovanými aktivitami v předepsané dotaci. Der Kurs will die theoretische Grundlage für die Analyse und Beobachtung von (DaF-und DaZ-) Unterricht vermitteln. Anhand dieser Grundlagen ist der/die Studierende in der Lage, das Hospitationspraktikum gewinnbringend zu absolvieren.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen využívat teoretické znalosti nutné k analýze výuky a náslechu.
- Student bude schopen hospitovat a provádět evaluaci výuky
- Student bude schopen poskytnout kolegům zpětnou vazbu
Student bude schopen kriticky reflektovat vlastní výuku - Osnova
- Seminarplan:
- 1. Warum Analyse und Beobachtung? Ziele von Unterrichtshospitationen
- 2. Grundlegende Begriffe, beeinflussende Faktoren und Verfahren
- 3. Formen der Beobachtung
- 4. Analysekriterien
- 5. Kooperative Analyse von Unterrichtsbeispielen (Videos)
- 6.Pannen und Fehler bei der Beobachtung
- 7. Erstellen eines Analyse- Beobachtungsbogens
- 8. Dokumentation und Auswertung
- Literatura
- ZIEBELL, Barbara. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. München: Goethe Institut, 2007, 1 DVD-vide. ISBN 9783468496196. info
- ZIEBELL, Barbara a Herrad MEESE. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. München: Goethe Institut, 2002, 174 s. ISBN 3468496338. info
- HUNFELD, Hans a Gerhard NEUNER. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung. Berlin: Langenscheidt, 1992, 184 s. ISBN 3468. info
- SÖNTGEN, Willy. Unterrichtsanalyse : methodische Ansätze und ihre wissenschaftstheoretischen Implikationen. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 1992, 145 s. ISBN 3860640283. info
- Výukové metody
- Četba odborně didaktických textů
plenární diskuse
práce ve skupinách se sekundární literaturou a videem
prezentace postřehů a analýzy simulované výuky - Metody hodnocení
- Vstupní referát na základě četby odborného textu
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/NJK001