FF:VIKBA05 Transformace dat - Informace o předmětu
VIKBA05 Transformace dat pomocí počítače
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Marek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Martinek (přednášející) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-IS) (4)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu porozumění možnostem práce s daty v počítači.
Počítač často vnímáme jako nástroj pro snadné vkládání, ukládání a čtení dat skrze dostupná rozhraní – ať už jde o texty, hudbu, videa či multimediální a interaktivní obsahy. Tento předmět se soustředí na v předchozím výčtu chybějící aktivitu: transformaci dat. Studenti se naučí strukturovat vkládané informace, aby s nimi bylo možné provádět další operace, a jak provádět tyto operace – pomocí jednoduchého textového editoru, tabulkového procesoru, databáze nebo jednoduchými skripty.
Předmět je vyučován hybridní formou – zadané texty čtou a úkoly plní studenti před společným seminářem. - Osnova
- Práce s textem
- Práce s tabulkovými daty
- Práce s databází
- Úvod do skriptování
- Literatura
- povinná literatura
- Bueno, Carlos. Lauren Ipsum: a story about computer science and other improbable things. ISBN 978-1-59327-574-7. William Pollock, San Francisco 2014.
- PECINA, Martin. Knihy a typografie. 2. vyd., rozš. Brno: Host, 2012, 308 s. ISBN 9788072948130. info
- neurčeno
- Google.com. (n.d.). Retrieved September 10, 2015, from http://www.google.com
- Výukové metody
- - e-learning
- peer assesment
- semináře (pro kombinované studenty v povinných termínech)
Rolí seminářů v kurzu je
- pobavit se o přečtených textech,
- probrat problémy, které se objevily při zpracování úkolů,
- nastínit práci v dalším týdnu a
- obecně sdílet jakékoli další zkušenosti. - Metody hodnocení
- Předmět je hodnocen průběžně. Hodnocení je složeno z vzájemného hodnocení zpracovaných úkolů (v elearningu kisk.peerblender.com) a splnění závěrečného testu. Každý týden je zadána četba a úkol, který se skládá z několika otázek. Studenti zpracují na základě četby úkoly a následně ohodnotí pěti jiným studentům jejich úkoly.
Průběžné hodnocení
Za každý úkol je možné získat až 3 body. Získané body se studentům započítají pouze za podmínky, že zhodnotí pěti dalším studentům jejich úkoly – tj. okomentují úkol na základě stanovených parametrů a za celkové zpracování udělí hodnocení v rozsahu 0–3 body.
Proti hodnocení je možné se odvolat do dne, kdy se koná následující seminář (včetně) – vyučující či pomocník mohou rozhodnout o oprávněnosti odvolání. Hodnocení je prováděno anonymně, ale po skončení lhůty pro odvolání je deanonymizováno.
Cyklus hodnocení
Cyklus hodnocení se skládá z období zpracování úkolu, období pro hodnocení a období pro podávání námitek.
Závěrečný test
Podmínkou splnění kurzu je zisk 65 % bodů v závěrečném testu. Za zisk nad 90 % získá student 3 body k celkovému hodnocení (celkové hodnocení tak může narůst až na 36 bodů).
Hodnotící stupnice (upraveno po snížení počtu hodnocených lekcí na 11)
- 30 a více bodů: A
- 26 a více bodů: B
- 23 a více bodů: C
- 19 a více bodů: D
- 16 a více bodů: E
- méně než 16 bodů: F
Pomocník
V kurzu je možné stát se pomocníkem: Pokud se domníváte, že již znalosti a dovednosti vyučované v kurzu – alespoň z velké části – ovládáte, nemusíte se celý semestr nudit. Můžete posunout své výukové cíle v tomto kurzu blíže k mentorskému přístupu a pomáhat ostatním s řešením problémů, na které narazí. V kurzu pak budete hodnoceni na základě výkazů o činnosti, v němž budete zmiňovat rozhodnuté spory a konzultace problémů (bude upřesněno) a namísto závěrečného testu budete v týmu jeho hodnotitelů.
Studenti, kteří předmět opakují, se na podmínkách hodnocení domlouvají individuálně s vyučujícím. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/VIKBA05