FF:AJL12104 Úvod do stylistiky - Informace o předmětu
AJL12104 Úvod do stylistiky
Filozofická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Pelclová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJL12104/01: Čt 16:00–17:40 K32, J. Pelclová
AJL12104/02: Čt 12:00–13:40 VP, J. Pelclová - Předpoklady
- AJL01002 Anglický jazyk II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-AJ_) (3)
- English Language and Literature (program FF, B-AJA_)
- Cíle předmětu
- Kurz kombinuje české a anglofonní pojetí stylistiky. Cílem kurzu je naučit studenty rozlišovat různé interpretační postupy při analýze literárních i neliterárních textů a představit jim nejrůznější stylistické prostředky typické pro různé žánry a styly, např. styl novinářský, styl reklamního sdělení, konverzační styl, v komiksech atd.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu budou studenti schopni: - pojmenovat základní termíny ve stylistice - rozlišovat mezi různými registry a styly - rozpoznat různé stylistické postupy - používatt analýzu registru na neliterární texty - používat stylistickou analýzu na literární texty
- Osnova
- 1. Definice klíčových pojmů ve stylistice 2. Konverzační styl a jeho užití ve fikci 3. Veřejné projevy 4. Narativní styl 5. Novinářský styl 6. Akademický styl 7. Jazyk a gender 8. Reklamní styl 9. Komiksy
- Literatura
- povinná literatura
- BIBER, Douglas a Susan CONRAD. Register, genre, and style. New York: Cambridge University Press, 2009, ix, 344. ISBN 9780521860604. info
- SARACENI, Mario. The language of comics. 1st pub. London: Routledge, 2003, ix, 110. ISBN 0415286700. info
- GODDARD, Angela. The language of advertising : written texts. 2nd ed. London: Routledge, 2002, x, 131 s. ISBN 0-415-27802-3. info
- REAH, Danuta. The language of newspapers. 2nd ed. London: Routledge, 2002, x, 126 s. ISBN 0-415-27804-X. info
- PRIDHAM, Francesca. The language of conversation. First published. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2001, ix, 96. ISBN 9780415229647. info
- GODDARD, Angela a Lindsey Meân PATTERSON. Language and gender. New York: Routledge, 2000, vi, 122. ISBN 0415201772. info
- MCLOUGHLIN, Linda. The language of magazines. 1st pub. London: Routledge, 2000, xii, 115. ISBN 0415214246. info
- Výukové metody
- Praktický seminář. Domácí příprava - četba doporučené knihy či kapitol a textu k rozboru. Seminář - diskuze a rozbor textů.
- Metody hodnocení
- Hodnocení: docházka (10 bodů) + sběr textů (10 bodů) + 3 e-testy během semestru (40 bodů) + závěrečná prezentace (40 bodů). K získání kreditů je potřeba minimálně 70 bodů.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://elf.phil.muni.cz/20-21/course/view.php?id=297
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Informace k inovaci předmětu
- Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2020/AJL12104