FF:IM167 Herní studia - Informace o předmětu
IM167 Vizuální styly digitálních her I
Filozofická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- MgA. Vojtěch Vaněk (přednášející)
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 8:00–9:40 218
- Předpoklady
- Předchozí zkušenost s programovou řadou Adobe je vítána, ale není bezvýhradně nutná.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10 - Mateřské obory/plány
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-HS)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-OT) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je praktické i teoretické seznámení studentů se současnými možnosti digitálních her a jejich role v různorodých ekosystémech. Porozumění terminologii a obecné orientaci v kulturním prostředí prezentace a vývoje digitálních her. Skrze cvičení si studenti osvojí sofistikované pracovní metody a získají hlubší vhled do tématu. Získané dovednosti jsou předpokladem k umocnění autorské tvorby za pomoci tohoto média. Předmět kombinuje teoretickou a praktickou výuku se zaměřením na médium digitální hry a přilehlé pole působnosti. Teoretická část předmětu se zaměřuje na identifikaci a analýzu vizuálních stylů a grafických možností současných i historických digitálních her. V této oblasti výuka sleduje paralely mezi současným uměním, digitálními hrami a pohyblivým obrazem napříč platformami. V rámci cvičení jsou studenti seznámeni s možnostmi a způsoby prezentace digitálních her uvnitř i vně institucionálního prostředí.
- Výstupy z učení
- Osvojená terminologie v oblasti vývoje a participační kultury digitálních her. Orientace v možnostech a způsobech prezentace digitálních her v závislosti na platformě a prostředí. Schopnost srozumitelně odprezentovat digitální hru dle její povahy a kontextu.
- Osnova
- Typologie a terminologie jednotlivých vizuálních stylů digitálních her.
- Prezentace digitální hry ve fyzickém a internetovém prostředí.
- Typografie a informační grafika v digitálních hrách (HUD, menu, výpravný a informační text).
- Participační kultura a prezentace – Fan art, Cosplay, Let’s play, festivaly, e-sport.
- Literatura
- Jesper Jull, The Art of Failure: An Essay on the Pain of Playing Video Games, The MIT Press, 2013 (2. vyd. 2016).
- Jesse Schnell, The Art of Game Design: A Book of Lenses, CRC Press, 2008 (2. vyd. 2014).
- Výukové metody
- Přednášky doprovázené praktickým cvičením, komentovaným hraním a prezentací životaschopnosti probírané látky. Diskuse a konzultace umožňující vhled do tvůrčích záměrů studentů.
- Metody hodnocení
- Docházka (80 %) a aktivní účast ve výuce. Realizace a kolektivní prezentace zadaných úkolů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2020/IM167