ISKED05 Pedagogická praxe

Filozofická fakulta
podzim 2021
Rozsah
podle počtů kreditů. 4 kr. (od 1 krok 1 kred). Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Martin Krčál, DiS., Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Předpoklady
TYP_STUDIA(C)
Studen smí zahájit řízenou pedagogickou praxi po absolvování alespoň jednoho z předmětů Design vzdělávacího procesu nebo Vzdělávací technologie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem řízené pedagogické praxe na střední škole je to, aby student získal zkušenost s reálným provozem školy a pedagogickou praxí a aby si osvojil schopnost převést teoretické znalosti z kurzů programu CŽV do reálného školního prostředí.
Výstupy z učení
Student po absolvování praxe:
rozumí školské dokumentaci na úrovni učitele/třídního učitele
dokáže reflektovat edukační proces na úrovni toho, kdo "pozoruje" zkušeného učitele a třídu při jeho výuce
dokáže připravit, vést a reflektivně evaluovat výuku na konkrétní téma v reálném školním prostředí a uplatňovat získané teoretické poznatky
v průběhu řízené praxe se vede reflektivní deník, který je hlavním "hmatatelným" výstupem předmětu
Osnova
  • Doporučená struktura praxe: 10 hodin náslechů;
  • 10 hodin přímé výuky s mentorskou supervizí;
  • 10 hodin komunikace o zázemí a chodu školy s mentorem (uvádějícím učitelem) a dalšími pedagogy dle konkrétních podmínek praxe i školy;
  • 10 hodin tvorby digitálních učebních objektů nebo jiná technická podpora školy. Se strukturou lze variabilně pohybovat po dohodě s vyučujícím kurzu. Avšak rozsah minimálně 40 hodin a z nich minimálně 10 hodin přímé výuky musí zůstat zachován.
Výukové metody
Mentorsky řízená pedagogická praxe a její reflexe. Student si během praxe vede reflektivní deník.
Metody hodnocení
Vyplněný a odevzdaný protokol o absolvování a obsahu řízené pedagogické praxe;
Zpracovaný reflektivní deník;
Reflexe praxe v rozpravě s vyučujícím předmětu.
Informace učitele
Předmět je určen pro účastníky programu CŽV.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je určen pro studenty CŽV. Studenti KISK si jej mohou zapsat pod kódem VIKMB22.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024.