ISKM50 Digital marketing

Faculty of Arts
Autumn 2021
Extent and Intensity
1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Ing. Markéta Šugarová (lecturer)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Department of Information and Library Studies – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Alice Lukavská
Supplier department: Department of Information and Library Studies – Faculty of Arts
Timetable
Mon 18:00–19:40 D31
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/25
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 14 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cíle předmětu: Předmět dává studentům rozhled v oblasti digitálního marketingu. Věnuje se nejdůležitějším problémům a součástem digitálního marketingu (DM) a přináší studentům solidní základ pro pozdější hlubší rozvoj ve vybraných marketingových kanálech. Obsahem výuky jsou jednak hlavní principy, které se v DM uplatňují, a také konkrétní oblasti DM - od významu a funkcí webu přes analytiku, marketingové kanály (SEO, PPC, sociální sítě a další) až po základy spolupráce mezi marketingovým odborníkem a jeho klientem.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod - digitální marketing a jeho hlavní principy. 2. Proč a jak stanovit cíle, výzkum a strategie. 3. Základy digitální analytiky - Google Analytics. 4. Web, jeho použitelnost a optimalizace konverzní cesty. 5. SEO - optimalizace pro vyhledávače. 6. Obsahový marketing a copywriting. 7. PPC - Google Ads, Seznam Sklik, zbožové srovnávače. 8. Display reklama. 9. Sociální sítě a reklama na nich. 10. Emailový marketing. 11. PR a komunikace. 12. Jak spojit jednotlivé kanály dohromady, vztah mezi marketérem a klientem. 13. Prezentace skupinových projektů.
Literature
    recommended literature
  • The Beginners Guide to SEO https://moz.com/beginners-guide-to-seo
  • Google Analytics for Beginners https://analytics.google.com/analytics/academy/course/6
  • ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. 1st ed. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 9788087923016. info
  • HAZDRA, Adam. Skvělé služby : jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 9788024747118. URL info
  • FORET, Miroslav. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, 121 s. ISBN 9788025121832. info
    not specified
  • The PPC Guide for Beginners http://www.wordstream.com/blog/ws/2013/07/30/ppc-guide-for-beginners-1
  • KRUG, Steve. Don't Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability. 3rd ed. New York: New Riders, 2014, 216 pp. ISBN 978-0-321-96551-6. info
Teaching methods (in Czech)
Aktivní účast na seminářích, samostatné studium.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
General note: Předmět v semestru podzim 2020 bude vyučovat Ing. Markéta Bartoníčková (marketabartonickova@gmail.com).
The course is also listed under the following terms Autumn 2019, Autumn 2020.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2021/ISKM50