FF:ROM1BKA03 Katalánština III - Informace o předmětu
ROM1BKA03 Katalánština III (pro nekatalánštináře)
Filozofická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Pešek (přednášející)
- Garance
- Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jiří Pešek
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 12:00–13:40 L33
- Předpoklady
- ! ROM0B003 Katalánština III
Vyžaduje se úspěšné absolvování kurzu Katalánština II.És necessari que els estudiants hagin superat amb exit katalanstina II. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50
Jiné omezení: Nemohou zapisovat posluchači oboru francouzština. - Mateřské obory/plány
- předmět má 16 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz navazující na Katalánštinu II umožní studentům dosáhnout ovládání katalánštiny na střední úrovni, porozumět středně obtížnému psanému textu a vysílání v médiích. Jazykové znalosti si studenti mohou doplnit v kurzu katalánské konverzace.Continuacio del curs de llengua catalana II. L'objectiu de l'assignatura es que els estudiants aconsegueixin un nivell entre elemental i intermedi en llengua catalana. Aquesta assignatura es complementa amb el seminari de conversa III, que es recomana seguir simultaniament. L'assignatura de llengua catalana III treballa els quatre nivells comunicatius fent ús de material multimedia.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen rozumět a komunikovat katalánsky na úrovni A2-B1 dle Evropského referenčního rámce.
- Osnova
- Po ukončení tohoto kurzu by měl být student schopen porozumět delšímu mluvenému textu, umět reagovat na současné problémy, umět vyjádřit a obhájit své názory nejen ústně, ale i písemnou formou. En finalitzar aquest curs l'estudiant hauria de ser capaç de comprendre conferčncies i discursos llargs i, fins i tot, seguir una argumentació complexa si el tema és relativament familiar. Poder comprendre la majoria de les notícies de televisió i els programes dactualitat. Poder comprendre la majoria de les pellícules en registre estŕndard. Llegir articles i informes sobre problemes contemporanis en quč els autors adopten una posició o un determinat punt de vista. Comprendre prosa literŕria contemporŕnia. Comunicar-se amb una certa espontaneďtat i fluďdesa, cosa que fa possible la interacció amb parlants nadius. Poder participar activament en una conversa en contextos familiars, presentant i defensant les seves opinions. Presentar descripcions clares i detallades sobre una ŕmplia gamma de temes relatius als seus centres dinterčs. Poder explicar el seu punt de vista sobre un tema i exposar els avantatges i els inconvenients de diferents opcions. Escriure textos clars i detallats sobre una ŕmplia gamma de temes relatius als seus interessos. Poder escriure un assaig o informe i transmetre una informació o donar raons a favor o en contra duna opinió determinada. Poder escriure cartes que remarquin la importŕncia que tenen per a ell alguns fets o algunes experičncies.
- Literatura
- doporučená literatura
- UTRERA DOMINGUEZ, David. Cvičení z katalánštiny. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 145 s. ISBN 978-80-210-7436-1. Digitální knihovna FF MU info
- neurčeno
- Digui, digui... Curs de catalŕ per a no-catalanoparlants. Collectiu, Enciclopedia catalana, 1999
- Catala sense distancies. Gabinet de didactica, Gen.Cat, Barcelona: Portic, 1998
- Gramatica catalana. P. Fabra, 15a ed. Barcelona: Teide, 1991
- Exercicis de pronunciació del catala. Dolors Badia, Salvador Comellas, Barcelona: Eumo, 1983
- Učebnice katalánštiny. Diana Tvrdá-Moix, Praga: Státní Pedagogické nakladatelství, 1977
- Výukové metody
- Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech (nahrávkách). Formou prezentace student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti s prací s konkrétním textem.
- Metody hodnocení
- Zkouška: test + konverzace + poslech.
- Informace učitele
- http://www.phil.muni.cz/utrera/Catala/indexbr.htm
Doporučuje se účast v semináři Katalánská konverzace III. Es recomana l'assitencia a l'assignatura Konverzacni seminar III. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2021/ROM1BKA03