FF:SJUPP02J Teacher's training II - Course Information
SJUPP02J Teacher's training II
Faculty of ArtsAutumn 2021
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 6 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Dorota Egerlová (assistant) - Guaranteed by
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- SJUPP01J Teacher's training I
SJ2A031 Didactics of Spanish 1 - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature (programme FF, N-SJU_) (2)
- Course objectives (in Czech)
- V rámci pedagogické praxe II jsou stanoveny tyto obecné cíle: • Studenti utvářejí a rozvíjejí svá sebepojetí učitele. • Studenti jsou schopni náležitě reflektovat svoji praxi. • Studenti dokáží vyhodnotit, jaké didaktické dovednosti v rámci praxe rozvinuli a jakým způsobem.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude schopen - účelně využívat poznatky z hospitací na SŠ - reflektovat sledovanou výuku a uvádět sledované do souvislostí s teoretickými poznatky s dalších oborových předmětů - naplánovat a připravit vlastní výukovou jednotku - volit a vhodně upravovat výukové materiály - náležitě využívat různé organizační formy výuky - výuku v odpovídající kvalitě realizovat individuálně či v tandemu - náležité sebereflexe.
- Syllabus
- detailed information is given here https://www.phil.muni.cz/student/pedagogicke-praxe
- Literature
- recommended literature
- ENCINA ALONSO , VICTORIA ANGELES CASTRILLEJO , ANTONI ORTA: Soy profesor: aprender a enseñar 2, Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 2012, 192 s. ISBN: 978-84-7711-991-306
- Moreno, C.: Materiales, estrateias,recursos enseñanza español como 2/L, Arco Libros, 2011, 525 s.
- ENCINA ALONSO , VICTORIA ANGELES CASTRILLEJO , ANTONI ORTA: Soy profesor: aprender a enseñar 1, Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 2012, 160 s. ISBN 9788477119906
- REGUEIRO RODRIGUEZ: Kód: 35437199 Programación didactica ELE, Arco Libros, 2014, 96 s.
- ALONSO, Encina. Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo. 1. ed. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1994, 191 s. ISBN 8477110719. info
- Teaching methods (in Czech)
- náslechy, reflexe s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem, vlastní a tandemová výuka
- Assessment methods
- reflective diary (self)evaluation document portfolio
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught in blocks. - Listed among pre-requisites of other courses
- Enrolment Statistics (Autumn 2021, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2021/SJUPP02J