DESB72 Design uživatelských rozhraní pro virtuální realitu

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno synchronně online
Vyučující
Mgr. Markéta Kučerová (přednášející)
RNDr. Vojtěch Brůža (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící)
Garance
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 2. 10. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 9. 10. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 23. 10. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 30. 10. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 20. 11. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 4. 12. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 11. 12. 17:00–18:40 Virtuální místnost
Předpoklady
DESB17 Virtuální realita
Základní uživatelská znalost zacházení s VR headsetem Meta Quest 2 nebo 3.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 10/10, pouze zareg.: 1/10
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy XR designu se zaměřením především na virtuální a smíšenou realitu. V průběhu semestru si ukážeme rozdíly mezi designem pro klasické 2D systémy a designem pro 3D imerzivní aplikace. Vyzkoušíme si existující VR aplikace pro Meta Quest a porovnáme, jak řeší uživatelská rozhraní a interakce. V závěru předmětu studenti navrhnout vlastní prototyp uživatelského prostředí v aplikaci ShapesXR. Všem studentům budou zapůjčeny headsety pro VR.
Výstupy z učení
Studenti se v rámci předmětu naučí:
- poznat a pojmenovat principy XR designu, včetně jeho odlišností od klasického designu pro 2D obrazovky
- navrhnout jednoduché uživatelské rozhraní ve virtuální realitě
Osnova
  • Úvod do předmětu a základy XR designu
  • Explorace existujících aplikací, představení rozdílů prostorového a 2D designu, diskuze o principech XR designu
  • Úvod do XR prototypování, představení práce s Figmou a ShapesXR
  • Práce na vlastních projektech, průběžné diskuze a konzultace
Literatura
  • JERALD, Jason. The VR book : human-centered design for virtual reality. San Rafael: Morgan & Claypool Publishers, 2015, 1 online. ISBN 9781970001129. info
Výukové metody
- Přednášky a diskuze o principech XR designu
- Asynchronní studium doplňujících materiálů (články, videa a návody k tématu XR design)
- Explorace existujících aplikací
- Individuální nebo skupinové projekty – prototyp uživatelského rozhraní ve VR
Metody hodnocení
- Aktivní účast v diskuzích
- Zpracování a prezentace vlastního projektu – prototyp uživatelského rozhraní ve VR
Informace učitele
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/DESB72