FF:DESB72 Design pro VR - Informace o předmětu
DESB72 Design uživatelských rozhraní pro virtuální realitu
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno synchronně online - Vyučující
- Mgr. Markéta Kučerová (přednášející)
RNDr. Vojtěch Brůža (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící) - Garance
- PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 2. 10. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 9. 10. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 23. 10. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 30. 10. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 20. 11. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 4. 12. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 11. 12. 17:00–18:40 Virtuální místnost
- Předpoklady
- DESB17 Virtuální realita
Základní uživatelská znalost zacházení s VR headsetem Meta Quest 2 nebo 3. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 10/10, pouze zareg.: 1/10 - Mateřské obory/plány
- Design informačních služeb (program FF, B-DIS_)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s principy XR designu se zaměřením především na virtuální a smíšenou realitu. V průběhu semestru si ukážeme rozdíly mezi designem pro klasické 2D systémy a designem pro 3D imerzivní aplikace. Vyzkoušíme si existující VR aplikace pro Meta Quest a porovnáme, jak řeší uživatelská rozhraní a interakce. V závěru předmětu studenti navrhnout vlastní prototyp uživatelského prostředí v aplikaci ShapesXR. Všem studentům budou zapůjčeny headsety pro VR.
- Výstupy z učení
- Studenti se v rámci předmětu naučí:
- poznat a pojmenovat principy XR designu, včetně jeho odlišností od klasického designu pro 2D obrazovky
- navrhnout jednoduché uživatelské rozhraní ve virtuální realitě - Osnova
- Úvod do předmětu a základy XR designu
- Explorace existujících aplikací, představení rozdílů prostorového a 2D designu, diskuze o principech XR designu
- Úvod do XR prototypování, představení práce s Figmou a ShapesXR
- Práce na vlastních projektech, průběžné diskuze a konzultace
- Literatura
- JERALD, Jason. The VR book : human-centered design for virtual reality. San Rafael: Morgan & Claypool Publishers, 2015, 1 online. ISBN 9781970001129. info
- Výukové metody
- - Přednášky a diskuze o principech XR designu
- Asynchronní studium doplňujících materiálů (články, videa a návody k tématu XR design)
- Explorace existujících aplikací
- Individuální nebo skupinové projekty – prototyp uživatelského rozhraní ve VR - Metody hodnocení
- - Aktivní účast v diskuzích
- Zpracování a prezentace vlastního projektu – prototyp uživatelského rozhraní ve VR - Informace učitele
- Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/DESB72