FF:PAM131 Education and schooling - Informace o předmětu
PAM131 Education and schooling in the 21st century
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Katarína Rozvadská (přednášející)
Mgr. Bc. Nicol Dostálová (přednášející)
Tomáš Lintner, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Barbora Nekardová (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Adéla Zajíčková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý sudý čtvrtek 10:00–11:40 C41
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 11/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Andragogika (program FF, N-ANDR_) (3)
- Andragogika (program FF, N-PD)
- Cíle předmětu
- The aim is to present completed research projects, discussion of the research, presentations, step by step from idea to publishing research results. Students should gain an overview of the research activities of the Institute of Educational Sciences, should prove to compile the research project and focus on current trends in educational research.
- Výstupy z učení
- The student will be able:
- to discuss variour research approaches;
- to reflect adequatly on students own researche projects. - Osnova
- Main issues:
- Decoding working places as learning spaces.
- Power and Communication in the Classroom.
- Space in Classroom Communication.
- Research in Adult Education.
- Intergenerational Learning in the Family and Family Context.
- Literatura
- MAKOVSKÁ, Zuzana a Roman ŠVAŘÍČEK. Influence of teachers’ beliefs on communication with pupils. 2011. URL info
- RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Intergenerational Learning in the Family and Family Context. In Konference ECER. 2011. info
- RABUŠICOVÁ, Milada a Pavla OPLATKOVÁ. Functional Literacy in People's Lives. Journal of pedagogy / Pedagogický časopis. Trnava: Faculty of Education, Trnava University, 2010, roč. 2010, č. 2, s. 29-51. ISSN 1338-1563. info
- RABUŠICOVÁ, Milada. Changes in Educational Values in Center and East European Countries during the Last Twenty Years. In Comparative Conference Educational Change in the Global Context. 2010. info
- RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Intergenerational Learning in the Family through the Eyes of Children, Parents and Grandparents. In ECER. 2010. info
- POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ a Petr NOVOTNÝ. Adult Actors´ Strive for Democracy in Czech Schools. 2006. info
- Výukové metody
- přednášky, prezentace, diskuse
- Metody hodnocení
- zápočet, 80% účast na semináři v průběhu semestru je podmínkou udělení zápočtu
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/PAM131