SJ2A001 Teorías literarias y literaturas comparadas

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
1/1/4. kombinovaná forma: 14 hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
doc. José Luis Bellón Aguilera, PhD. (přednášející)
Mgr. Bc. Eva Lalkovičová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. José Luis Bellón Aguilera, PhD.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SJ2A001/01: Út 10:00–11:40 G23, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11., J. Bellón Aguilera
SJ2A001/02: každý sudý pátek 8:00–9:40 G31, J. Bellón Aguilera
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
El objetivo de esta asignatura es familiarizarse con corrientes de análisis literario contemporáneas y de estudios culturales poniéndolas a trabajar sobre los textos. Aquellos marcos teóricos cuyos textos no se lean, se explicarán en clase durante los seminarios. Los textos se seleccionarán también al inicio del semestre.
Výstupy z učení
Se acrecientan las competencias de lectura, expresión escrita (presentación, examen), expresión oral (presentación), capacidad de discusión y argumentación. Se entrena la capacidad de análisis y comentario de textos. Se mejora el vocabulario.
Osnova
  • 1 Teoría de la ideología 2 Teoría de los campos (Véanse los Ejes Interactivos)
Literatura
    doporučená literatura
  • BELLÓN AGUILERA, J.L., 2005. Canon literario espanol y novela: mecanismos de incorporación de los artefactos literarios. , vol. 5/2005, no. 5, pp. 115-132. ISSN 1803-6406.
  • RODRÍGUEZ, J.C., 1990. Teoría e historia de la producción ideológica: las primeras literaturas burguesas (siglo XVI). 2. ed. Madrid, España: Akal. Akal universitaria ; Serie Literatura, 143. ISBN 978-84-7600-689-4.
  • BELLÓN AGUILERA, J.L., 2012. Tres teorías del conflicto intelectual: Randall Collins, Pierre Bourdieu y Harold Bloom. Romanica Silesiana, vol. 7, no. 1, pp. 240-250. ISSN 1898-2433.
    neurčeno
  • Bourdieu, P., 2010, Pravidla umění : geneze a struktura literárního pole. Brno: Host. [Přeložili Petr Kyloušek, Petr Dytrt.]
Výukové metody
Conferencia. Seminario. Comentario de textos, presentaciones. Lecturas obligatorias
Metody hodnocení
La asistencia no es obligatoria pero sí recomendada. La participación en clase, en los seminarios y lecturas, cuenta en la nota final (a 30 %) a discreción del profesor. La nota final resulta de la presentación (35 %) y de un examen escrito sobre los contenidos del curso (35 %). Para aprobar (D/E) es necesario un 60 %.
Vyučovací jazyk
Španělština
Informace učitele
Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi. If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
V plánu kombinovaného studia je kontaktní výuka 14 hodin za semestr (6 hodin přednášky a semináře, 8 hodin konzultace).
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/SJ2A001